TQ coz sudi menjengah blog ni..



Tuesday, August 22, 2017

Family Mertua Datang rumah

 Awal bulan 8 ari tu mak mertua datang rumah..Adik ipar saya, anaknya ada appointment di Hospital Serdang , sebab itula mak mertua saya datang rumah...Ayah mertua tak ikut pun, dia keje. Datang Sabtu, Selasa mak dah balik Sauk, Kuala Kangsar semula dah

Dari KK dorang singgah umah saya dulu...makan tengah hari...nervous ok nak masak untuk mak mertua..hahahha biasa balik kampung memang satya tak pernah masak...hanya tolong2 kat dapur je, mak yang masak...hahahahha


Ni la lauk saya masak..kari ikan merah, ayam belado, kangkung belacan & ayam kepci... menu di cadangkan oleh suami saya...





























Pastu saya order brownies ni....hakak tak pandai baking, order je sudahhhhh

Malam pulak makan di rumah abang ipar saya. Malam tu mak mertua tido sana langsung sekali dinner...



Banyakkan biras saya masak...sedap2....


 makan kat bawah...i like....meriah...bersusun je semua

Esoknya Ahad pagi tu kami ke Setia City Mall sebab abang ipar ada bowling tournament..so marilah kasi sokongan sikit...hehehhe...agaknya berkat mak datang abang ipar saya dapat best scorer tau...jatuhan pin paling banyak....tahniah la ye

                                           

Adalah bergambar kenangan ni....

                

Ni hadiahnya dengan duit...cayalah....saya memang tak reti main bowling ni....



Cayalah mak kita main bowling...1st time dia main...ada sekali strike....daebak!!!! hehhhe









Pastu masing2 la amik turn main..saya je tak...tak reti la....


Ni lagi hebat....siap main snooker ke pool entah ni.....adoiiii la mak....semua nak mencuba...bagus bagus....sporting mak mertua kita....



Anak buah paling kecik...belah suami saya dialah..kalu belah saya, Dicha paling kecik...

Petang tu pulak suami saya ada lawan bola pulak kat padang Arkib Negara...berbondong bondong la semua ke sana....heheheh


Ni yang kecik2 cinonet ni ikut kete saya...yang dewasa ikut kete lagi satu...

Isnin malam bawakla mak makan luar...sebab selasa dorang nak balik KK dah...bershell out kita.....







Itu saje cerita mertua datang rumahku....hehehehhe




Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ

2 comments:

rasp said...

As salam sis..
lama ahkak tak muncul kan...
rindu nak baca blog kengkawan hehehehe...
seronok bila sekali sekala berhimpun kannn...
meriah...

mama tisya said...

Kalau mertua dtg, sure neves nk masak kn tp hanim pn terror masak xde masalah la.. Lama xmain bowling.. Cuba la nanti.. Sronok