Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Monday, June 5, 2017

Resepi Ramadhan: Ikan Sambal Cili


Salam & Hai Semua

Jumaat lepas iaitu 7 Ramadhan macam biasalah saya memasak... saya masak ikan sambal cili yang ditumbuk kasar...tak tau apa nak letak nama sebenar masakan ni hahaha...makan ngan nasi panas-panas perghhhh memang terangkat



Ni la rezeki untuk 7 ramadhan.. yang saya masak ikan cili tu, telur dadar & sayur sawi + tahu..


Resepi:

Ikan
Cili api, cili merah & cili hijau (sukatan terpulang banyak mana nak cili. Jenis cili pun boleh pilih atau campur je semua cili tu)
Bawang merah,bawang putih & halia dihiris nipis
Tomato
Serai
Serbuk ayam/chicken stock

Cara2:
Tumbuk kasar cili2 & tomato..tomato untuk bagi dia rasa masam2 sikit. Tak letak pun takpe.

Tumis bawang , halia dan serai..dah layu masukkan bahan-bahan yang ditumbuk tadi.
Bila dah garing masukkan serbuk ayam...kalu nak berkuah bolehla letak air sikit..garam tak perlu letak sebab serbuk ayam tu dah masin...SIAP!



Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ

1 comment:

mama tisya said...

Sedap nmpknye.. Kt umh ni menu ikan jrg2..byk menu ayam hehe