Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Wednesday, June 21, 2017

Projek Kuih Raya


Salam & Hai Semua...

Hamboi tajukkkkk ..projek macam besar nau nau..padahal 2 jenis je kuih yang dibuatnya tahun ni.

Ahad lepas saya buat kuih raya...biasa tiap-tiap tahun buat Almond Crunchy tu..ala yang rasa manis2 tu...tak taulah nama sebenarnya apa...tetiba ada dapat satu resepi yang senang guna 3 bahan je..semperit susu....hahhaha jadilah, ada jugak kuih raya yang buat...yang tunjuk2 pun ada...tolong kawan meniaga kan.



Ni lah almond crunchy tu...anak buah saya suka sangat ni....


Semperit susu...ini tray yang pertama ...maaplah terapan dia tu kecik besor je sizenya..maklumlah ada 2 orang assistant kecik yang sibokkkkkkk nak nolong



ni nak ujung2 dah menerap...letih ooo menerap ni.....dua kuih ni saya buat dari jam 9.30 pagi sampai 3.30 petang...hadoiiiiii lotihhhhh...selalu saya tolong2 je mak buat kuih,,,ni saya sorang je yang buat....

       

Nila hasilnya...nampak sikit kan...balang2 tu ada yang saya punya & bagi mak & mertua saya...
cukupla kan buat tanda mata mak & mertua..ada jugak saya beli kuih tunjuk & kerepek untuk dorang....

Petang tu memang saya tak laratla nak masak buka luar semua....anak2 nak KFC pulak...ikutkan aje la



Happy Father's day abah.....hehehe



Ayam KFC keju 3 rasa...sedapnyaaaaaaa.......


Beli jugak ni...teringin nak makan sushi pulak...tengok pulak ini nampak menarik dan sedapssssssss..

Ok itu saje...TQ..Selamat Hari Raya Uollsssss


Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ

3 comments:

Warisan Petani said...

Budak2 sukalah dapat buka kat KFC

Anis Azalea said...

Rajin buat kuih raya..

mama tisya said...

wah buat biskut raya..kita lama dh xbuat...eh sushi yg camtu slalu kita bli yg lobster grilled sedap sgt