Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Wednesday, May 31, 2017

Resepi Air Viral yang sangat refreshing


Salam & haiiii semua..

Semalam 4 ramadhan saya masak..lepas tu suami kitew buat air yang dikatanya viral..ye ke?saya tak tau pun....tapi serius air tu sangat refreshing...menyegarkan gitu...gabungan rasa masam, masin & manis tu buat semua urat2 terkejut tu...hahahhaha

Resepinya:

Air gas aiskrim soda
Lemon sebiji dihiris
asam boi suka hati nak letak banyak mana..jangan letak banyak sangat nanti dia rasa masin pulak
Daun Pudina
Buah laici dalam tin, amik buahnya sahaja
Serai dalam sebatang...2 batang pun boleh

Campurkan semua dalam jug, letak ais...perggggghhhhhhhh terbaiklah....kena minum sejuk2 baru best...
                                   


                         

Nilah hasilnya....nampak pun terasa segar kan?belum rasa lagi...sila try




Air tu digabungkan ngan lauk2 yang dimasak oleh saya kecuali murtabak tu lah, itu beli. Paprik ayam + telur dadar + salmon grill+ayam goreng tepung.




Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ

3 comments:

mama tisya said...

Ada tgk org share psl air ni.. Kt restaurant SERAI ada air ala2 camni

Warisan Petani said...

Buka puasa pertama dan kedua buat air ni.

Anis Azalea said...

Boleh try ni...