Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Wednesday, August 21, 2013

Wordless Wednesday : Melentur buluh biar dari rebungnya

Sebelum

Ni rebung madu. Mak mertua saya peram sendiri. Rebung ni diambil masa mak cari buluh untuk bakar lemang. Cara peram masak kan air, pastu bagi suam kan pastu letak garam pastu masukkan rebung. Siap!

Selepas

Dimasak oleh mak saya. Saya tak reti masak rebung ni...sedap gilerrrrr.....dah lama tak makan rebung. Memang puas lah makan sebab asben tak makan rebung...Ruginyaaaaa!

Ok, itu saje...

4 comments:

lieyalatif said...

OWH MY! OWH MY!...peberet lieya ni hanim....rebung is my peberet!!! mase pregnant dayyan dulu hari2 mkn rebung tauuu....suke gak buat masak lemak gini....menghirup2 laaa dibuatnyer.....

pena rozie said...

Sedapnyer gulai udang tu.....

Emy Tak Kecik said...

xreti la makan rebung...kat rumah tu semua nye peminat rebung tegar kecuali kt hehe

sedap nyeeeeeeeeeeeee

attyfir said...

kty suka giler rebung..
kalau x letak udang..
kty masak ngn ayam masak lemak cili api..