Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Monday, July 22, 2013

Resepi Ramadhan - ayam goreng ala KFC atau ayam goreng Dicha...hehehe

Resepi lagi..heehhe... sebenarnya saya dah lama dah cari resepi ayam salut tepung ala KFC...yang tepung dia bzyak n rangup...punyala google rupanya opis mate ada satu resepi yang paling sedap pernah saya rasa.

Bahan. Ayam Serbuk kari Lada hitam Sos tiram Garam Tepung beras Tepung gandum Telur

Cara perapan ayam. Ayam, sos tiram,serbuk kari, ladahitam dan garam digaul dan perap sebentar

Tepung gandum n beras campurkan. Sukatan tepung ikut ayam. Sukatan tepung, tepung gandum lebih banyak dari tepung beras. Heeeee..harap faham yer. Taburkan skit lada itam garam serbuk kari dan gaulkan.

Telur pecahkan dalam satu mangkuk.

Amik ayam yang diperap celup dalam telur dan celup dalam tepung plak. Ulang 2 kali untuk dapatkan ayam yaag rangup n kulitnya jad tebal. Goreng la ia sampai masak..... siap.

Ayam ni memamg kesukaan dicha. Dicha ni suka makan kulit ayam yag rangup. Untuk elakkan dia makan kulit ayam saya buat ayam ni. Konon2 kulit la padahal tepung je....haahha... selamat mencuba....

5 comments:

lieyalatif said...

amboi dicha...mkn solo nampak...meh share ngan aunty lieya sikit meh heheheeheh...

resepi ni mmg best hanim sbb ayam goreng kentucky ni peberet anak2 lieya jugak...wajib goreng bersalut tepung n garing2...baru le licin mkn hah....

Ya ALya said...

dah lain dah muka dicha.....mungkin sebab rambut mula tumbuh sikit2

nieda said...

Sama mcm kak humaira, suka mkn ayam grg teping

nieda said...

Sama mcm kak humaira, suka mkn ayam grg teping

Emy Tak Kecik said...

boleh try ni...ada lada hitam me like :)