Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Wednesday, July 17, 2013

Ramadhan ke 8

Melangkah-langkah Ramadhannya....bila bukan puasa je mood memasak ada baik skit...biasa weekdays saya jaraaaaang masak..weeken pun kadang2 masak. Tapi bila puasa ni rajin kemain...baru je sahur dah pikir dah bukak nanti nak masak apa...so saya anggap ini lah diri saya yang sebenarnya memang rajin masak. Ate Ramadhan kan Syaitan diikat...hehehehe peace!

Petang semalam balik keje laju2 masuk dapur masak....nerves ni sebab 1st time masak kari kepala ikan...iye uolls kepala ikan merah... dah rasa bukak kedai mamak umah saya semalam...semerbak bau kari...memang sebelum ni saya pernah masak kari ayam tapi kari ikan dan ayam adalah berlainan ye....serbuk kari dia pun lain.... tapi yang penting SUCSESS.....yahooooooo!

Kari kepala ikan merah in the houseeeeeee....kuah terlebih so kepala tu menyorok yer.....


Sambal ikan bilis kentang

ayam goreng tepung dicha....

Rezeki berbuka hari itu...kuih dn sambal kerang tu beli...

lauk yang di instagramkan...heeehe

4 comments:

mamyharraz said...

bestnya dapat masak sendiri hanim :)
puasa anak2 dan suami makan kan :)

Queen said...

sedapnya kari ikan.. thaks bg idea

malam ni masak kari ikan la pulak =)


Mimy Hamid said...

nk resepi kari kepala ikan tu boleh

atty's said...

sedapnya kari kepala ikan tu ..terliur dibuatnya