Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Thursday, April 19, 2012

Camera kesayangan saya

Walaupun camera saya ni tak secanggih camera yang lain saya tetap sayang dia. Walaupun ada yang kata ni dlsr yang paling rendah saya tak kisah janji saya suka ngan kualiti gambar dia. Saya tau gambar dia tak superb macam dlsr lain tapi saya ok je sebab saya bukan photographer pun.

Sebenarnya nak cerita apa yang rosak sebenarnya camera saya tu. Sebenarnya auto focus dia rosak. Nak zoom semua ok. Tapi tulah kene fokuskan betul betul supaya gambar tu tak kabur.

Saya dah bawa pergi kedai yang saya beli camera tu tapi dia kata kene tunggu sebulan. Oiiii lamanya. Nak cepat kena pergi servis centre dia,boleh dapat cepat sikit.

Punca dia rosak tak ketahuan pulak saya. Adakah perlu camera baru lagi? Eh!

Itu saje. Tq
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

11 comments:

Sidratul Muntaha said...

sayangnya hanim
belajo2 la guna manual setting lepas nih..
gambo lagi superb!!
kamera ayu pun basic jugak
sony 390A
nak guna yg 550A tu
huhuh...
dekat 15k baur ade duit..
lepas ni belajo2 la guan setting amnual.
include fokus
nnti composition gmbo pun cantik lagi..
beli baru pun boleh
tpi setting yg kamera ni kasi updagrae dulu skillnya
apepun..
kamera ni base pada tuan
klu tuan pemalas
byk la setting dia rosak
ayu punya setting flash tak bape ok
tpi pndai2 la main setting ISO dgn aperture
so far
takde masalah lagi la.
gmbo byk blur lately sbb unsteady hand

Mimy Hamid said...

okla jugak canggih tu..daris aya ni snap pakai henpon aje...kamera sy dah lupa letak mana....jenis pun biasa je tau..

berapa hanim beli kamera ni yer?? murah x

lieyalatif said...

hanim tau, sejak lieya pakai iphone4s ni dslr terus tak usik dah hahahaahah...hadoi laa jgn merajuk sudah dslr gue tu hihihi....

anta le baik hanim, lambat pun lambat laa dari dibiarkan gitu..sayang plaks kan...

atty's said...

kira okeh hanim ada gak dsrl..dr kty ni pakai kamera cikai je..

Watierman said...

Assalam Dik hanim...errmm..kamera ni cepat sangat teknology dia semakin di upgradekan...lagi canggih keluar lepas ni...barang sekarang dah tak setahan barangan lama dulu...tu sebab kita nak kena tukar baru selalu....Akak pakai digicam Lumix yang lama jer pun...bilalah nak dapat yang advance sikit!!!

Pepel BoNda AmaNi said...

xkisah la jenis apa pun kan....banyak berjasa tue....

IxoR@ said...

sy guna kamera BB atau iPhone aje. Kamera ada tapi jenis digital yg biasa... malas nak bawak ke hulu-hilir sbb kalau snap pun tak leh terus update kat fb ke... blog ke... macamane tu?

tp sy suka tengOk gambar2 dari kamera dslr yg cantik... puas tengOk!

rasp said...

ok pe kamera u tu sis...
i guna camera hp jer...
senang citer hehehehe...
tapi rasanya baik u hantar gi repair...
lewat pun tak pe lah...
asalkan camera tu dah direpair :)

mamyharraz said...

dslr mahal.akk masih tak mampu..hari tu nak beli.order takde terus cancel.bila dah balik rmh terus ubah fikiran.last2 cancel amik kamera amik benda lain hehe.

cepat ke lambat nnt repair ye hanim.syg sbb kamera mahal.

*Tinie* said...

saya pakai camera samsung besa2 jek..tak mampu nak angkut dslr ...jadi le drp takde langsung ...

ieda said...

aah sayang
sbb kualiti cannon lebih baik dari nokia dari segi pic dia ..
akk tu canon 1100D lah yg banyak berjasa
puas hati dgn pic2 dia .. diakui oleh mamber2 yg pakai nikon ! ..

kalau boleh repair , repair lah hanim , sayang gak , sbb still boleh gune .. ;)