Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Wednesday, March 7, 2012

Ayam pandan saya yang tak berapa nak jadi

 Ada satu hari tu, saya terlebih rajin. Tengok rumah ada daun pandan. Tiba2 ter rajin nak buat ayam pandan.



 Selepas digulung dalam daun pandan tu. Ayam isi tu dipotong kecik2. Ayam tu saya marinate ngan bawang putih, bawang merah, halia n cili sikit yang dah diblend.


 Ayam pandan ku dalam gorengan...bau daun pandan satu rumah. Wangi jeeeee



 Saya ingat kan kalu goreng lama sikit ayam tu akan rasa daun pandan lah tapi saya silap. Saya syak kena bendkan daun pandan tu bersama ngan bawang tu semua lah barulah rasa n bau ayam tu sebati. Saya buat tak ikut resepi, main belasah je buat.




 Gorengan yang pertama. Isi tu agak garing sangat membuatkan tekstur ayam tu keras. Ha kau, bahasa kamus kuar. Tips dia, jangan goreng terlampau lama nanti ayam tu keras n liat. Takpe lain kali kita cube lagi. Try n error..

  Itu sajer, Selamat mencuba



Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ

14 comments:

mamyharraz said...

oklah tu hanim..nampak gak rupa ayam pandan..try & error je pastu bg suami jd juri hehe juri ckp tak sedap siap dia ;P

akk pun tgh belajar masak..yelah ank dah besar sampai bila nak mkn kt kedai..tp tulah balik rmh pun jarang sekali camaner nak masak huhuu

POSH76 said...

wow terernyer buat sejibik cam kat restora thai..bukan senang taw yg penting menjadik...mesti sedap ni

atty's said...

takpe nextime leh cuba lagi..jgn lupa jemput ku dtg rumah ye.

bonda dadif aka akish said...

ehehheh..takpe...kite kasik coba lagik...

=)

Dee said...

oklah tu utk percubaan kali pertama..nti kali kedua mesti terbaik!!

Queen said...

selalunya kegagalan akan membuahkan hasil yang jauh lebih memuaskan.. =p

dan membuatkan kita nak cuba..dan cuba..dan cuba lagi.. =p

lieyalatif said...

yeke tak jadi hanim...lieya tgk cun jek...kemas je balutan daun pandan tu.....

takpe hanim, kali pertama mmg cam tu....masuk kali ke dua dah terra dah heheehehe

Pepel BoNda AmaNi said...

wah terornya ibu dicha buat ayam pandan....

ieda said...

ok lah tu dik
janji dah cuba .. lepas nie leh cuba lagi .. kalau tidak x tahu macam mana kan ;)

ZSqueenbee said...

oklah tu...nmpk sedap..actually abg sye biznes ayam pandan..die jual frozen..nyum nyum...rinduunyeee ayam pndan...

~AmyLiana86~ said...

boleh try ni kak..hehehee

Neeza.Areef said...

wpn blkg umah byk pokok pandan tp malas nk masak pkai pandan..heheh

wahida said...

pandainya ko bungkus nok..kalau aku dah terburai kot...haha...

onniesham said...

wah rajinnya awak nk balut2 ayam bagai. tp ayam pandan ni mmg sedap kan. tu kira menjadi jugak la awak buat tu. nx time cuba tambah jintan putih/ halus, mcm buat ayam berempah tu. mebi dia akan lembut sket.