Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Friday, December 23, 2011

Saya tak puas hati!

Saya ni kan jarang lah nak merempan kat blog atau fb. Malas sebenarnya nak ngamuk-ngamuk or bising-bising ni. Tapi entahlah bila dapat tulis panjang-panjang rasa ketidakpuasan hati ni rasa puas pulak...

Saya ni nak ceritalah pasal kipas mengipas ni. Up sikit aircond! Saya ni jarang lah berjumpa ngan org kaki kipas ni. Kalu jumpe pun orang tu takde kena mengena ngan saya atau pun bila dia mengipas tu tak kena kat saya pun.Abislah korang tak faham apa yang saya cerita.

Senang cerita kalu nak mengipas tu boleh tak jangan nak menjatuhkan orang lain. Tak payahlah nak buruk-buruk kan orang . Paling teruk kalu cara tu menutup periuk nasi orang lain!

Dunia ni senang je, tak kena kat diri sendiri  InsyaAllah lah keturunan ko akan kena nanti.Yang penting bila buat sesuatu tu pikir kan orang lain sikit. Janganlah sebab nak menaikkan diri, ko sanggup pijak kepala orang. Tak betul cara tu. 

Bila saya pikir balik, kalu guna cara kotor untuk naikkan diri tu memang tak lamalah duduk kat atas. Bila jatuh nanti memang parah lah.

Senang cerita, jaga je periuk nasi sendiri. Jangan usik orang sudahlah! Kita bahagia ko pun bahagia jugak...Peace...

Psst minta maaf lah pada semua kalu n3 ni kurang sedap dibaca. Saje nk buat luahan. Walaupun tak kena pada batang idung sendiri tapi sebenarnya dia terjadi pada sekeliling diri kita. Percayalah!



Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ

 



   

9 comments:

atty's said...

betui tu hanim..kot nak bodek2 pung , jangan sampai tutup periuk nasi org.

tapi tak suka kipas2 nie..

luahfikiran said...

SALAM,
YANG DIBUALKAN DALAM N3 INI BETUL SANGAT .. TIDAK SEHARUS BEGITU ... AJARAN AGAMA KITAPUN JELAS DALAM HAL INI .. BERDIRILAH ATAS LANDASAN KEBENARAN DAN LURUS.

eyndayusoff said...

Hanim... ini lah realiti hidup... akak setuju kata-kata hanim coz ada nampak depan mata... yg penting kita jadikan teladan & jangan jadi macam tu ;-)

nieda said...

itulah kehidupan muza...selfish utk cepat naik. tak guna wat cara mcmtu..

ieda said...

selagi namanya manusia kita x terlepas dari kenyataan hidup .. salah silap sering kali melingkar dlm kehidupan kita ..

begitu juga dlm hal2 macam nie .. kdg2 tu kita x sedar perbuatan kita tuu sehingga menjejaskan keadaan seseorang .. harap2 manusia yg macam nie sedar akan kesilapan dan belajar utk perbetulkan .. sbb adakalanya kita bercakap , kita sendiri x sedar apa yg kita cakap itu sebenarnya menuju ke diri kita sendiri huhuh /...

sesekali luahkan x perdik .. barulah rasa lega kan :)

Mimy Hamid said...

yer sy faham...jarang hanim marah macam ni...selalu ceria je..takpela hanim luahkan isi hatimu yang bercelaru tu memoga release sikit kan...

- Leena - said...

iye sokong....tp bab ina laen, bos ina lelaki...tp klu report psi bdk laki2 ni...payah sungguh...mcm unfair lah...kte buat kije ok je..mmg kdg2 thp kesabaran maksima lah...kte bukan malaikat @ nabi kan..:p

Naffz' see said...

Sabar ja la hanim..tp mmg mcm itu la selagi namanya manusia

NonaFauzi said...

memang banyak org camnie muza...jgn layan dia..