Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Tuesday, November 15, 2011

Raya Haji saya

 Agak lambatlah saya  buat n3 raya haji ni. Walaupun raya haji ni kami takde pun amik pic satu family tapi takpe pic makanan TETAP ada..yelah lepas makan je abah saya kelam kabut nak p masjid sebab abah saya AJK masjid so dia kena lah p tolong melapah. Kami anak beranak terbongkang n terlantar kat umah..hehehehe
 
Raha haji ni kak saya masak Nasi Minyak. Kita tukar menu lain sikit dari sebelumnya. 


 Nasi minyak yang ini mak saya yang masak.
 

Yang ni pulak acik yang masak.

 Jelatah mak saya yang buat jugak. Kami tolong potong2 jer..
 
 Dalca tulang pun mak saya yang masak..tapi tulang daging dia tak nampak pulak..sedap giler!


 Kek yang mak saya buat kek dam, kek oren n kek gula hangus.Kek coklat jiran kasi. Dalam dia kata tak buat apa2 tu..dua tiga jenis kek sempat jugak mak buat...kesian mak...dia kata nak bagi anak mennatu cucu makan. paling sedih bila mak cakap 
sok sok mak dah takde tak dapatlah korang nak makan ni semua....


 Rendang ayam mak upah acik buat.

 
 Bila cucu cucu balik, bilik atuk n nenek jadi mangsa....macam tongkang pecah jadinya
 
 Meja hidangan. Walaupun tetamu takde hanya pak long saya sorang je yang datang. Tapi takpe kitaornag semua boleh tapau balik umah.
 

 Chef of the day...peluh peluh n penat!



 Dicha n kakak sepupunya. Sukalah dia ada dayang2 boleh main ngan dia...
 
 Nenek saya...

  Last sekali...hello hello untie untie semua....Celamat Ari Raya Aji...Cowie saya terlambat ucapkan....muahs...

 Itu sajer....

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ





    

14 comments:

lizz said...

wah sedapnyer hidangan...terus jer lapar ...

Neeza.Areef said...

akak pn klu raya haji menu lain dr biasa..nasik tomato ke myk ke gitu..jemu dah asek tupat je...

eis said...

sedapnya hidangan..tau tak hanim? sy raya kt sini je..tak blk kg pon huhu..jadi kami pergi raya kat alamanda T_T

ieda said...

wah banyak pilihannya .. nasi minyak dan beriani .. hurmmm puas hati nie ..

kek pun banyak pilihan .. sukeee
dikkk kim salam peluk cium kat dicha tuu .. eii geram akak :)

Pepel BoNda AmaNi said...

sedapnya....tetiba teringin nak makan keke gula hangus....

lieyalatif said...

ooo dicha ade moyang lagi yeak...kuat lagi nenek hanim...lieya pun ade nenek lagi...tapi dah tebaring jek.....merase jugak laa anak2 llieya ade moyang.....

meriah wey menu raye hanim....lieya tak berape sgt...lebih pade persiapan majlis kawin adik lieya.....fenat kiteorg ngan keje kawin ni huhuhu

Mimy Hamid said...

dicha ada moyang la...bestt..panjang umur nenek hanim...hanim tolonggg sy tak leh tengok nasi minyak nak nangis sebab sy teringin sangattttttttttttttttt

mekchu said...

banyak yang emak masak tu.. hehehe.. menu kita hampir sama lah..

wahida said...

kesian makcik...mesti penat dia masak hari tu...berpeluh2...

terus teringat mak kat kampung...huhu...

mamyharraz said...

kasih ibu mmg begitu..selagi daya mesti nak masak mcm2 bg anak menantu mkn..salam syg utk mak hanim yg sgt rajin masak :)

akk pun takde pic raya haji.

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

cedapnyerrrr.. dugaan btul arini, dh la pose..
manyak n3 kwn2 tunjuk gambo makanan sedap2.. haisshhhh!!!

lely pg tu wat laksa ganu jer.. 7 kilo licccciin!

Deqna said...

meriahnya hari raya haji awak... siap ada kuih raya kek sumer...sedap2 pulak tuh

IxoR@ said...

baru sy tau... acar timun nenas tu orang panggil jelatah.

sungguh ketinggalan kan? huhuhu...

Eri-chan said...

drooling.yay!