Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Tuesday, August 16, 2011

Yang saya masak

Saya mengakulah puasa kali ni memang saya jarang memasak. Saya masak dalam 2 kali jer sepanjang lebih 2 minggu kita berpuasa. Maklumlah ada anak kecik (kecik ker?) susah sikit. Lagi satu kadang2 waktu balik pun tak menentu. Banyak beli kat PARAM, beli kat kedai goreng2 (Kedai Thailand) n acik yang tolong masakkan. Alhamdulillah lah lauk yang saya beli kat PARAM sedap setakat ni. Tapi beli kat satu gerai jelah. Nak tukar2 gerai tak berani takut tak sedap.

Beli pun untuk waktu berbuka jer. Sahur saya makan oats tak makan nasi. Macam tu jugak asben saya. Oklah nak lah share apa yang saya masak. Bukan masak yang hebat lah. Masak yang senang2 jer...


Taraaaaaa..... ayam kicap saya. ok, sila gelak sekarang... hahhahahaa. Masa puasa ke-9 saya masak ni.


Yang ni ikan siakap stim. Masa puasa ke-6 saya masak ni.

Semua lauk-lauk yang simpe dimple jer. Memang masak satu jenis jer. Nak lauk lain untuk padankan yang saya masak ni, sila beli di PARAM yer. Nasiblah asben pun faham kan. Dia pun yang bagi cadangan beli kat PARAM atau beli kat kedai goreng2 tu jer.

Ok, itu sajer. Saya rasa bila Dicha dah besar sikit, kembalilah kot aktiviti masak memasak saya ni. Kalu ada yang baca blog saya sebelum Darissa ada, mesti ingatkan dulu saya banyak post hasil masakan saya. Takdelah banyak, tapi bolehlah.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ






20 comments:

Dearie Pearls said...

kalau Dicha dah besar2 sikit pasti dia akan tolong mama dier kat dapur. cepatlah besar Dicha :)

lieyalatif said...

wah...sekali turun dapur, kemain sedap2 menu hanim....meleleh i tgk tau di pagi ari ni wakakakaakak...

same laa lieya pun hanim...tahun ni mmg buke beli jek sebab ade sikecik...weekend jek masak...so far mmg selalu beli makanan kene laa kat tekak nie...seb baik kan!~

Pepel BoNda AmaNi said...

ok la tue hanim....ada jugak masak...nie eida sampai ke hari nie..xmasak apa2 lagi..kekeke sebab semua maktok yang masak...eida tolong skit2 jerk..tolong potong bawang cam tue jerk..kekekekke tapi ok la kan..tolong jugak..klu hari keja..lagi la..tolong bancuh air jerk...

eis said...

wah..meriahnya ikan masak stim hanim. sy tak pernah cuba lg masak camtu. nanti nak cuba (bila? ntah) hehe.

atty's said...

fuh..dua2 menu tu memang mengugat iman betul tau hanim ..dap nya .

norhaizan said...

nampak sedap la masakan2 tu kak hanim..nasib la masih di awal pagi..hihii..nor yang takde anak lagi ni pun malas masak..hihhi..

ieda said...

wah tahniah hanimmmm sgt2 menerujakan akak tau ! :)

azzey said...

okayle tu...sedap je nampaknya..:)

bonda dadif aka akish said...

walaupon simple...nampak adelah sgttttt sedap!

Mimy Hamid said...

kira rajin la jugak masak...sy langsung tak masak duk ngan mak kan...simple pun sedap mehhh....nasib tekak suami tak cerewet..ok la tu

rasp said...

skali skala masak meletopsss lauk nya....
kalo dpt lauk PARAM sedap ok le sis...
tak masak pun takpe :)

POSH76 said...

nampak deliciouslaaa..paling suka masak kicap tu

~izan~ said...

meriahnya ikan stim tu..mesti sedap! tgk gmbr pun nmpk sedap....

simple tapi mengancam yu!~

nieda said...

pasni Dicha boleh tolong ibu masak pula yer

Cik Wanie Ghani said...

kdg2 masak sendiri lagi puas hati kak,
kalau beli kat PARAM,
kdg2 buat sakit hati saja,
hurm...

onniesham said...

tu dia... trgugat sy tgk lauk ayam kicap awak hanim. dapnyer...

NM02 said...

berbuih mulut aku nokssss

arrrr.... lapar!!!!

Eri-chan said...

ayam kicap tu drooling la

Ya ALya said...

meleleh ayir liur.....

mummysyafie said...

rajin hanim masak..nor sekali je sepanjang puasa ni. yang lain main order je