Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Thursday, August 18, 2011

Tak sabar nak balik kampung!

Semalam saya kol MIL. Saya ni agak jarang lah nak kol MIL sebab segan. Serius! Walaupun nak dekat 7 tahun kawin perasaan segan n malu tu masih ada. Nak manja2 n landing kat MIL memang taklah. I malu!

Kalu saya balik kampung, MIL mesti tanya nak makan apa. Memang saya akan senyum n sengih2 jer. Bunyi macam perempuan melayu terakhir je kan..hahahhaha. Asben saya akan tlg cakapkan yang saya nak makan itu ini. Paling saya suka hasil tangan MIL ialah sambal ikan sardin n keli dia. Perghhhhhh memang terbaiklah!

Semalam masa saya kol, mak (MIL) tanya teringin nak makan kuih raya apa. Sebab tahun ni dia nak buat kuih raya. Terharu sangat. Saya macam biasalah tak kan jawab punya. Asben saya plak myampuk kat belakang cakap saya nak ikan sambal. Hp tu saya kasi loudspeeker tu sebab dia leh nyampuk. Nak tau mak cakap apa? Dia cakap..........

"Baliklah kampung, ari ari mak boleh masakkan ikan sambal tu" uwaaaaaaa rasa nak nangis dia cakap macam tu tau. Maklumlah sy ni kan menantu hantu...hahhahaha. Apa2 pun saya sangat sayangkan keluarga mertua saya n saya tak sabar nak beraya di sana tahun ni..

~Sent via my lurvely nokia~






16 comments:

mama tisya said...

best kn dpt mertua yg tnye menantu gtu..bkn menantu tnye mertua nk wt kuih raya apa...hehehe..slamat blk kg

eis said...

sweetnya mak mertua hanim :)

Emy Tak Kecik said...

lama gak muza kawen ye...dah nak dekat 7thn tu :D

lieyalatif said...

betul tu hanim....lieya pun malu2 lagi wakakakaak...tapi bab mkn no 1...tetap bedal wakakaakakk.....

wah dah diseru2 tu suruh balik....ape lagi...balik lerrrr ekeekekekeke

wahida said...

umah MIL kat ne?

untung dpt MIL yg baik mcm tu kan..
MIL aku pun okey sgt2..alhamdulillah...dua kali aku bersalin, dua kali tu jugak dia jaga aku masa berpantang...sgt baik orgnya...

nieda said...

tergelak nieda dgr menantu hantu..haipp mana adalah...sampai bila kt Perak? nida raya ketiga baru balik ipoh. Kalau ada kt Perak lagi meh lah dtg simpang pulai. Umah dkt je dgn highway simpang pulai

Ya ALya said...

cepat2 weekend ni moh balik perak.......dapat makan keli sambal......

Mimy Hamid said...

me too segan lagi ngan mak n ayah mentua...hehe segannnnnn...nak ckp byk ...cakap tanya khabar je la

makdara TERdiva said...

memang best dpt MIL yg sporting & sayangkan anak menantu..

ieda said...

sabar dik .. sabarrrrrrrrr ekekek :)

atty's said...

untung hanim mil baik..

| SUE | said...

alolololo sweetnya. untung hanim ada MIL baik camtu

POSH76 said...

tulah tah yah segan2 dgn mentua buat jer macam mak sendiri...untung tau u dpt MIL yang baik hati...so jglah hati MIL baek2...insyallah akan lebih diberkati

~izan~ said...

jarang akak dgr menantu rapat dgn MIL hehe..bagus la hanim ni..mesti mertua syg sgt hanim..good good!~

yg sebenarnya MIL tu sama je mcm mak kita..kena hormat.syg.kan? =)

mamyharraz said...

akk pun raya perak tahun ni :D balik lenggong.

akk dgn mak mertua pun segan nak call selalu..tp kalau akk tak call dia pulak yg call..hehe..

Pepel BoNda AmaNi said...

bestnya....eida xsempat nak rasa kasih sayang MIL...sebab MIL meninggal sebelum kitorang kawen lagi....en dedi jerk la..lelebey mengada....mama suka sangat ikut jerk dia nak makan apa...