Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Thursday, August 4, 2011

Ikan keli salai masak lemak cili api

Perrggggggghhhhh memang sedap n mantap! tapi lauk ni saya beli kat Bazaar Ramadhan yer. Nak masak sendiri memang tak berbaloi sebab yang makan ikan keli hanya saya sorang jer. Baik beli je. Harga seekor RM3.50. Kira murahlah. Ikan keli salai/bakar nitiap kali bulan pose memang saya cari. Saya beli kat Bazaar kat opis saya ni. Memang sedap tau. Kuah dia manis. Terasa-terasa pulak kat lidah bila saya buat entry ni. Masuk hari ketiga berpuasa, saya dengan jayanya telah makan ikan keli salai ni selama tiga hari berturut-turut pada waktu berbuka puasa. heheehehehehe

Biasanya nak makan ikan keli ni memang saya beli jer sebab family saya memang tak makan ikan keli. Tapi bila balik umah PIL memang selalu lah dapat makan sebab dorang semua makan ikan sungai kecuali asben saya!

Oklah, hari ni nak berbuka apa yer? Saya belum berkesempatan masak lagi masak untuk berbuka. Nasiblah asben faham. Itu sajer...


Psstttt..bila tengok pic tu rasa macam lain macam plak rupenya. Tapi takpe, yang penting ikan keli salai masak lemak tu memang sedap!

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ




24 comments:

NeenaAnuar said...

ya ampunnnn!!!! pepagi terliur sudahh! uhuhu.. my favorite masak lomak cili api... selalu makan yg daging salai.. ikan keli salai nie lom penah cuba lagi.. tapi tengok kat gambar nie memang nampak sangat mengiurrkann lah! uhuhu...

Zakiyah Zainon said...

uhhhh...ikan keli tu faberet saya tu....

lama tak singgah sini..sihat ka hanim?

~izan~ said...

aduhai..keli mmg feveret izan...kami semua mkn keli..tak kira la msk apa.tp kalau salai gulai lemak ni mmg masyuk betul...

tetiba nak g cari keli pg ni,ptg bley masak hehe

mamyharraz said...

menu camni mmg naikkan selera..lg2 jumpa tempat yg sedap..mmg berbaloilah :)

bonda dadif aka akish said...

mmg menyelerakan anim!

Pepel BoNda AmaNi said...

hmmmm nasib baik xmakan ikan keli.....selamat..selamat...kekekek :P

vagg-nini3posen.com said...

nakkkkkkkk. hanim, keli adalah fevret saya

norhaizan said...

perghh..mmg nampak sedap dan menyelerakan..sy pun suka ikan keli..tp sy lebih ikan keli goreng yang ranggup2..sampai tulang2 dia sy telan..hihihi..

kak hanim sebok eh tak sempat nak masak lagi..takpe la kak..sekarg ni byk jer pasar ramadhan..macam2 diorg jual..lgpun puasa2 ni pas blk keja asek letih jer..mcm saya..huhuh

roq said...

ARGHHH!!!! lapar2 !!!

nyum2 :)

hai kak! :)

POSH76 said...

nampak cam sodap tingin nak cari....hehe

lieyalatif said...

hanim jahat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


tau tak ...lieya terliur okey tgk keli tegolek tuuuuuuu......sedapnyeeeeeee.....dgn kuahnye yg kuning mcm tu....keli plak salai...adooiiii...adoiiii

**fengsan depan pc!

atty's said...

memang nampak shedap..
ye lah tak semua yg jual kat param tu x sedap kan, tp kena pandai cari ..

harga pun kiranya berbaloi..

Dee said...

mcm ularlah pulak dee tengok..tp dee pun mkn ikan sungai..suami dee org kg tapi tak mkn ikan sungai..hehehe..

onniesham said...

huihhh smpai 3 hari brturut awk makan ikan keli msk lemak tu. ni mmg betul2 peberet awak nih. ye la bnda kalo dah suka mmg x jemu2 kita mkn kan. sy plk suka ikan keli goreng brcili. tp sy x pndai nk msk sndiri ikan tu. so samada beli or mkn kt umah mak.

Deqna said...

ini beli kat bazar rahman putra ke hanim? leh cari nie... tapi asben saya pun tak makan ikan sungai gak...

Ya ALya said...

sedapnyerrrr.....

mummysyafie said...

sib baik tak makan ikan keli..so tak terliur la tu

Eri-chan said...

mak kita pun tak mkn ikan2 sungai..kalau nak makan memang kena beli dah siap masak je..nasib adik ipar pandai masak daging salai. heheh

Cik Wanie Ghani said...

wanie dah lama teringin nak mkn ikan keli,
tapi sampai skg wanie masih blum berjaya lagi,
adoilah....

wahida said...

tak mkn ikan keli...hubby aku jer mkn...

aku pun belum berkesempatan masak utk berbuka...utk sahur je aku masak...nnt weekend kalau tak balik kampung baru boleh masak utk berbuka...huhu...

Mimy Hamid said...

menu hari ini sama ngan hanim cuma tak salai la.....hehehe i like ikan sungai..sedapp

nieda said...

nieda tak makan ikan sungai..husband lagi pelik..dia tak makan ikan keli sebab geli tgk kepala ikan tu. Tapi cuba potong kepala tu, bertambah2 dia mkn ikan tu...pelik tul

IxoR@ said...

my favvy tu!

yummy

L said...

jom bfikir di bulan ramdhan..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/jom-berfikir.html