Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Monday, August 15, 2011

Berbuka di Gombak

Hari Sabtu hari tu saya berbuka di Gombak. Kebetulan abang no 2 saya pun nak berbuka di Gombak. Meriahlah umah mak ari tu. MAcam biasa orang paling sibuk masak2 semua mestilah mak kan..

Meja makan pada hari tu. Penuh meja. Alhamdulillah rezeki.

Sebahagian lauk-lauk

Jom tengok makanan apa yang ada masa kami berbuka di Gombak ari tu


Sambal ikan bilis ngan kentang - mak masak

Jantung pisang n ulam raja di makan bersam sambal tepoyak. Tempoyak saya tak snap pulak. Ni fav suami saya ulam-ulam nie.

Gulai ikan tenggiri ngan belimbing - mak masak

Ikan cencaru sumbat yang direquest oleh cucu-cucunya. - mak masak

Ayam panggang n ayam percik Ayamas- abang saya yang bawak. Saya? hanya bawak tepung pelita 'Paya Jaras' yang femes tu jer hehehehehe. Tapi tak snap pulak sebab tepung pelita tu dalam fridge masa saya sibuk2 snap.


Bubur kacang mak masak jugak. Haiiiiiii sempat jugak mak masak bubur ni. Sian lah plak. Tu sebab saya jarang berbuka di Gombak sebab mak mesti sibuk masak2 ni semua. Dah cakap jangan masak tapi tetaplah jugak masak. Yelah, mak saya tu kurang sihat. Sakit kaki kannnnn...tak nak susahkan dia

Dunkin Donuts abang saya yang bawa jugak.

Anak dara ni pulak sekarang memang nak makan sendiri. Dicha tengah makan bubur lambuk yang abah saya bawa dari Masjid.

Danish macam biasa kalu jumpe kakak2 sepupu dia sibuklah berkepit...

Ok, bersiap untuk berbuka. Pic Chef, saya n nenek takde...kami orang belakang tabir jer....

Itu sajer. Rasenya n3 ini yang pertama pasal berbuka puasa kat blog saya kan...Yang ni special tu sebab saya upkan. Selamat berpuasa n selamat berbuka semua.








Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ

19 comments:

NM02 said...

umak ai

pepagi dah mcm2 menu ada

juling biji mate kite

hehehehe

nieda said...

kalau masakan mak mmg sedaplah..meriah dgn segala jenis lauk pauk

~izan~ said...

nom nom nom sedap nom nom nom penuh mulut hihi..

masuk sini mmg buat perot lapar..mujur awal pg lagi hehe...

Mimy Hamid said...

meriahnya suasana berbuka mcm ni..umah sy hari hari la..sebab bulan pose ni abg n family buka umah mak kat gombak...

atty's said...

sambal ikan bilis ngn ulaman tu cam shedap nya..huhuhuuhuhu

rasp said...

berbuka dgn famili mmglah special moments kan....
dlm byk2 menu...ulam & cencaru tu paling menusuk kalbu...

ieda said...

wow ! penuh meja .. best2 sesekali berbuka umah mak memang lah mcm nie kan .. kalau x masak masing2 beli lauk .. paling x tahan jantung pisang tuu dik huuhuh makan dgn nasi huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Pepel BoNda AmaNi said...

sama la hanim menu kita..ikan tenggiri masak lemak ngan belimbing tue...kekkeke maktok amani jugak la yang masak....orang2 tua mesti ada mangkuk yang cam mak hanim letak sambal bilis ngan kentang tue..kekeke sebab kat umah maktok pun ada jugak...

bonda dadif aka akish said...

tersagt meriah!!!

mamyharraz said...

woahhhhhh banyaknya menuuuu...aduhaiii tgk2 menu ni sumer rasa nak...rasa nakkk ehemmm hehehe =P

POSH76 said...

mmg besslaa dapat buka ramai2 camni..meriah sgt!!!!

POSH76 said...

mmg besslaa dapat buka ramai2 camni..meriah sgt!!!!

Emy Tak Kecik said...

muza,
meriah nyeeeeeeeeeeeee.....kite x de lagi buka byk2 mcm tu...kecuq air liuq tgk tau :D

~AmyLiana86~ said...

wah kak hanimm..best giler makanan ala kampung tu...amy suka jantung pisang tu..best..huhu

IxoR@ said...

tungguuuu....

sy blom buat entri menu berbuka puasa lagi tau....

hehehehe....

Deqna said...

wow... meriahnya....syok kan buka ramai2....

Cik Wanie Ghani said...

wah wah wah,
byknya menu bbuka,
sedap plak tue:)

bestkan bila berbuka reramai nie,
jeles wanie,
wanie hanya berbuka berdua saja ngn mama,
hurm...

onniesham said...

besnyaa..byk giler lauk pauk. rajin betul mak awak masak. yer la mak2 kita ni kan, bila tau anak2 dia balik nk makan, gagah je dia masak kan wpon kita dah larang. tu la kepuasan seorang ibu, bila tgk anak dia selera mkn air tgn dia.

mummysyafie said...

wow..penuh meja ngan lauk je. best kalau makan ramai2.