Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Tuesday, August 23, 2011

Bekas kuih raya saya

Dah nak raya dah kita kan...cepat je masa berlalu.

Kuih raya dah beli ker?ke korang buat? saya tak buat pun. Macam biasa alasan sebab ada anak kecik susah nak lama2 kat dapur tu. Saya beli satu jenis jer. Yang lain2 amik kat umah mak kot atau kalu ada rezeki nanti mak mertua mesti kasi punya kuih raya...hahahahaha

Mak saya ada belikan saya bekas untuk kuih raya. Katanya nak sedondon ngan Dinner & Tea set yang mak saya belikan sebelum ni . Kot ada yang perasan saya dah guna pun pinggan tu. Ala yang saya letak lauk-lauk tu..contoh macam kat bawah ni...

Pinggan nilah. . Ikan masak kicap ni saya masak jugak tau masa buka pose ari tu. Nak jugak bagitau....hehehehe

Nilah bekas kuih raya tu. Kan sama je design bunga-bunga tu dengan kat pinggan kat atas tu. Masih dalam plastik lagi. Nasib baik saya tak tunjuk dengan kotak-kotak nya sekali.heeeeee

Bila dibuka plastiknya. Ala2 deko english gitu. Saya suka corak bunga-bunga tu.

Ni gambar secara dekat.

Saya ni pinggan mangkuk tak berapa minat. Saya, pinggan percuma kalu beli Darlie atau Daia pun saya boleh pakai. Tapi yang ni mak dah bagikan, i amik jelah...hahahaha. Apa-apa pun terima kasih mak!

Ok itu sajer.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ






23 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

hari tue ada tengok dekat JJ...teringin nak beli..tapi sayangnya...sebabkan cik amani yang semakin melasak tue..lupakan jerk la..heheheh..anyway cantik la hanim bekas kueh raya tue..nanti leh la amani p raya umah dicha kan...

lieyalatif said...

CATNIK LA hanim....betol tu ala2 english style....berseri umah di pagi raye nanti ekekekeke...

lieya pun dah beli gak...mentang umah baru sume beli baru wakakakaka...tapi simple2 jek....yg penting murah2 ekekeekek

Neeza.Areef said...

eh samalah hanim akak pn x minat atau blom timbul minat kt pinggan mangkuk nih..

rATu kEBaYA said...

cantiknya bekas kuih tu.. anak2 tgh melasak.. takut nak pakai bekas kuih macam ni,,

atty's said...

bekas kuih tu cantik sgt..
kty pun kurang minat pinggan mangkuk nie..pakai yg mana ada je

tapi kalo ada org kasi ..kita terima..

POSH76 said...

I suka english camtu....paling bess hadiah dari mak..berseri2 kuih raya nanti

POSH76 said...
This comment has been removed by the author.
Dee said...

cantik bekas kuih raya hanim tu..english style..

ieda said...

aloh cantik dik .. english style tuuu cute ! .. akak pakai yg baisa2 je dik .. banyak beraya di rumah mak .. balik umah dah nak masuk kerja je huhuhu

eis said...

cantik3.. suka tengok. sy pun tak buat kuih. raya selalu byk masa kat kg. jd lepas2 raya jarang sgt tetamu dtg kat rumah hehe..

mummysyafie said...

nor main beli je, lagipun dah bertahun jugak tak buat sendiri ni.

Ya ALya said...

cantik....suka ya tgk......

Mimy Hamid said...

masa wedding hr tu ada dpt hadiah gak bekas kuih raya..tapi tak duk umah sendiri tak dpt tayang ...bg mak pinjam la pakai..hehee

Queen said...

pakai yg tahun lps [unye je kak...thun ni xdan nk bergeyo2 sangat

Emy Tak Kecik said...

nak g umah muza la raya ni :D

Cik Wanie Ghani said...

cantik bekas kuih tue,
suka wanie tgk,
hihihi

onniesham said...

sy ada 2 set bekas kuih raya. 1 bli sndiri, 1 lg org bagi. yg org bg tu cantik, ala2 english style la ada bunga kecik2 cam awak ni. sbb yg org bg tu cntik, maka yg set bekas kuih sy bli tu disimpan saja. hahaha

mamyharraz said...

lawanya bekas kuih hanim..mmg bestlah lg2 hadiah dr mak tercinta :)

Eri-chan said...

xde bekas kuih raya, nampaknya sape dtg raya mkn kuih dari balang, hahahaha

| SUE | said...

english style gitu

makdara TERdiva said...

perghhhh!
meriahhhh
tiap2 tahun kebelakangan ni cuma berkongsi kemeriahan menghias rumah mak kat kampung jer..sbb kat sini pun duduk sendiri..huk huk!

rasp said...

woweeee satu set tu...
cantiks plaks tu...
org memberi kita merasa kan....

~izan~ said...

cantik. minat english style ek? izan pun tgk2 kat kedai byk yg english style. mak bagi yer best berganda2 tu hehe