Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Monday, July 11, 2011

Satu Tahun Tiga Bulan

Lama dah tinggal update pasal Darissa. Bulan ni Dicha 1 tahun 3 bulan. Cepat je masa berlalu. Di usia sekarang ni Darissa:-
  • Sudah pandai berjalan..Yeayyyy!!!!. Clap! Clap! Lepas ni tunggu dia berlari plak.
  • Rambut macam biasa masih kurang lagi. Mak saya kata rambut tak siap. Bukan tak tumbuh langsung. Bila tengok kat kepala tu memang adalah hitam-hitam. Mungkin rambut dia jenis halus kot.
  • Masih nak bf lagi. Alhamdulillah susu masih ada walaupun campur2 ngan FM.
  • Dengan saya Dicha tak kuat makan. Tapi bila tanya kat cikgu dia, Dicha kuat makan. Mungkin sebab ngan saya dia ada nenen so dia tak heran makan kot..
  • Berat Dicha 8.5kg. Timbang masa dia p klinik dua minggu lepas. Doktor cakap Dicha sangat kecik n syorkan minum Pediasure. Wajib bagi dia minum. Saya beli tapi dia taknak minum susu tu. Habis camne?

  • Tak boleh kena panas sangat nanti mesti demam. Sangat puteri lilin tau!
  • Suka sangat naik ruam kat muka dahi hidung.
  • Kalu dia tido janganlah cube peluk-peluk dia. Dia boleh bangun n mengeliat-liat ok. Suka bebas free gitu. Sedih ibu. Kalu Danish dulu dia suka kita peluk-peluk dia.
  • Dah pandai sebut bahhhhh untuk abah n abang Danish. Kalu kita ajar Abannnnggggg, dia sebut babahhhhhhh...Cute je suara dia sebab dia ikut intonasi kita tu...hehhehe
  • Boleh sebut nak nak nak n tak tak tak (mintak) kalu dia nak sesuatu. Siap buat tangan macam kita minta sesuatu tu n dengan muka kesian sekali. Kesian ok kalu dia buat muka mintak tu..
  • Suka cubit orang n tekan kuku dia kat kulit kita. Saje je dia buat tu. Dia suka kita mengaduh sakit.
  • Dah pndai minum pakai straw.
  • Kalu dia tak nak dia akan menggeleng.
  • Dah pandai terima arahan orang. Contoh kalu kita suruh tutup pintu dia akan tutup pintu.
  • Asik nak mandi jer. Letih asik nak halang dia dari masuk bilik air..grrrrrrr
  • Kalu dia nampak buku atau suratkhabar dia akan tunjuk huruf-huruf tu konon-konon dia nak bacalah.
Itu sajerlah perkembangan Darissa buat masa ini. Semoga Dicha terus membesar dengan sihat n cerdik..Aminnnn

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ




16 comments:

Ibu Dhia a.k.a Miss Yan said...

besar da Dicha.. rambot die same mcm Dhia la kot, nipis + lmbt tumbuh.. Tp xpe, kot x lame lg tumbuh byk kan.. maknye ni yg da x sabar nk beli klip2 rambot comel2.. gerammmm.. Makin besar Dicha makin bijak, alhamdulillah.. Oh pediasure tu bagus ye kak? Kite tgok bulan 9 ni kalo berat Dhia x naik byk, mmg kite nk beli jugak la susu tu..

bonda dadif aka akish said...

dicha comel dah beso sikit....

=)

mamyharraz said...

suka baca perkembangan dicha :)

kiut sgt kan bila depa cuba belajar sesuatu :D

makdara TERdiva said...

sekejap jer dah besar..

bab bilik air tu yg nak kena hati2..

Dearie Pearls said...

semakin comel dan bijak ar baby dicha..

yang nak tunjuk2 huruf tu tak tahan.. hahaha.. mesti comel sekali..

Mimy Hamid said...

Alhamdulillah progress tumbersaran dicha sihat....moga dicha membesar sihat dan sempurna..amin

wahida said...

comel dan bijak!! membuatkan aku bertambah geram nak peluk dia je...

atty's said...

jap je dicha dah besar ye..

Redbloodsnow said...

Wahhhh dah beso dh dicha!

Erni said...

comelnyer Darissa ni..geram tgk!

ieda said...

dicha yg sgt2 cumei .. memang mcm puteri tau .. ! .. kiss2 dari mummy ieda ! :))

Eri-chan said...

abiss kalau dicha mintak adik pulak...
yay dicha comeyyy

nieda said...

byk dah skill dicha ni...rambut dicha jenis halus rasanya

mummysyafie said...

bulat nya mata Dicha..

Pepel BoNda AmaNi said...

dicha dah mintak adik lum??? :P...cute la dicha nie....meh untie bonda nak cium skit meh...

GreenJade said...

alelala somel nye anak dara sunti ni. x sabo 'tggu rambut dicha siap'.sure cun abess.

ehehehe