Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Tuesday, July 5, 2011

Manhattan Fish Market

Hari Rabu lepas saya cuti. Cuti sebab nak pegi Sogo..hehehehee... Saya pegi ngan mak saya n Danish. Asben saya keje. Darissa kena tinggal kat nursery. Tak boleh bawa dia sebab kalu bawa memang saya tak boleh drive sebab dia nak melekat kat saya. Lagipun dia baru baik demam hari tu.

Cite pasal soping takde , kita cerita pasal makanan yer. Maklumlah blog saya ni lebih cerita pasal makanan. Tengoklah tuan belog punya badan kan..

Kami makan di Manhattan Fish Market. 1st time saya makan sini sebab takde geng. Asben saya tak makan seafood kecuali ikan. Ikan pelik-pelik macam salmon ni pun tak makan. Bawa mak senang sikit sebab mak memang tak cerewet pasal makan ni.

Nenek n cucunya. Air hijau tu air mak saya. Air oren tu air Danish. Air saya air suam..

Gediknya Danish dalam gambar ni...

Ni kids meal. Amik 'Fishing Net'. Ada Fish n Chips n air oren. Sumpah! sedap giler!..

Seafood Platter. Tak tau nak amik apa. Maklumlah 1st time datang. Portion dia sangat besar n banyak. Ni pun sedap giler! Serius tak tipu punya! Tapi agak muak kalu makan banyak2. Tak abis pun tapau bawak balik...

Paling sedap sotong tu...ikan tu pun sedap...udang pun sedap jugak..apa-apa pun semua sedaplah!

Awatlah muka nenek macam tu. Mak saya pun suka makan kat sini. Lepas ni bolehlah pegi lagi yer mak...

Pesal mak buat muka sombong tu pulak...hehehehehehe

Yang ini baru muka mesra sikit....

Gambar saya takde sebab mak takut nak pegang camera saya...takpelah yang penting semua orang kenyang n puas hati...

Psstt..saya kat umah ni dapat MC seminggu sebab sakit mata n mata terkena jangkitan kuman..Best? Tak best pun cuti seminggu sebab mata sakit n harap orang-orang opis ok je. Saya bukan sengaja. Doktor kata boleh berjangkit. Ni pun anak-anak anta nursery.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ




15 comments:

mamyharraz said...

ok best ya..nnt nak mkn sini pulak ;) hehe akk kan mudah terpedaya :D

mesti hanim beli belah banyak kan..

atty's said...

adoi lapar lah tgk ..harus kena terjah sana gak nie

ieda said...

wah2 dikkk hang buat akak telan liuq 30 kali wehhhh ..
sedap nyeeeee nak2 ada mak sekali .. akak pun mak akak x cerewet bab2 makan nie .. dia makan je kalau kami belikan .. tapi sesekali tuu adalah bertanye ke dia :)

bonda dadif aka akish said...

wahhh neh yg rase cam nk gegar en.hubby g itu tmpat.



sonok woooo mc seminggu....tp yg tak bestnye..konpem ngn anak pon tak leh lekat sgt kan...

muge mate anim cpt baek...

=)

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

yummeh!!!
tuan blog takde la berisi mana pun, masih dithp menten lg laling!!!
sy kan, asal nk pi makan ke, bawak gak kamera, tp bler makanan sapai.. trus terlupa nk snap..
nmpak makanan trus lapo lee... hhuhuhuuh

Pepel BoNda AmaNi said...

menarik jugak kan...hari tue pun teringin nak g makan kat sana..tapi asyik xjadi jerk....huhuhu

get well soon hanim....take a gud rest k...

Queen said...

waa....nampak sedap..nak jugak ....

makdara TERdiva said...

semoga cepat baik yer hanim :)

eis said...

menggiurkan sungguhlah makanan itu..mesti sedap (gulp). semoga cepat sembuh ye hanim..

Eri-chan said...

nampak sedap2la makanan tu..alamak kena diet sihat sebab nak run-run lagi....

hanim, letakla price...hehe senang buat rujukan..

Cik Wanie Ghani said...

alahai sedapnya,
wanie pun dah lama x pi sana,
last pi masa wanie trun kl dulu ja,
hurm......

get well soon akak

rasp said...

portion food sini mmg besar...
sememangnya elok le kalo sharing2 makan....
dari tak lomantik leh jadik lomantik ngehehehe

mummysyafie said...

seafood platter tu sedap, mak aii..dugaan orang berpuasa buat blogwalking memang cenggini la.

nieda said...

sedap ye< nida pun x pernah mkn lagi..boleh cuba nanti

Mimy Hamid said...

seafood platter itu telah membuatkan saya mau jugak...nak nangis la..nak jugak..