Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Thursday, June 23, 2011

Kenduri 1Malaysia

Ahad lepas kami ada jemputan kenduri kawin. Sebelum main bowling di Hari Abah hari tu kami ke kenduri inilah. ada 3 jemputan kenduri...i likeeeeeee

Kenduri Pertama
Di kawasan taman perumahan kami. Dua pengantin sekali naik pelamin...meriah kenduri ni...

Pelamin buat kat luar. Ada dua pelamin. Pic pengantin rasanya ada snap tapi bila cari2 takde plak...

Siap ada kumpulan gamelan ni. Gamelan ke? Belasah je lah...sangat tradisional..jarang tengok orang kawin macam ni

Ada silat jugak


Entry sebelum ni ada yang tanya mana pic saya kan?Entry ni banyak gambar saya, silalah jamu mata yer..Berpeluh2 tuan tanah..hari tu sangat panas uolls....

Kenduri kedua
Kawan asben saya kawin. Sampai je tetamu dah takde. Maklumlah datang lambat. Makan pun tak kat sini sebba dah makan kat kenduri pertama tadi

Anak bujang saya

Saya lagi..

Lagi saya...ibu nya menyelit jugak kat belakang tu

Lagi lagi saya..jangan muntah yer..

Suka tengok makeup pengantin nie.. Natural jer

Pengantin pun dah tukar baju n buka tudung n veil semua....takpelah yang penting kami datang jugak ke kenduri dorang nie..

Lepas kenduri ni main bowling pastu balik Gombak pekena Ani Sup Utara tu

Kenduri ketiga
Lepas Maghrib berkejar ke kenduri ketiga ni plak. Wah! macam gaya artis dah, berkejar-kejar katanya..pegi kenduri kawin berbangsa India plak. Kawan opis asben saya punya adik. Tak makan pun kat sini sebab paham2lah yer. Pergi bagi memenuhi jemputan dia.

Meriah tau sini. Bising pun yer sebab dorang ada liveband. Tapi nyanyian nya saya tak faham heeeeeee.

Dorang pun ada pelamin tau....sweet je perantin nie...

Kat stage ni adalah sedara2 dorang buat persembahan macam nyanyain n tarian..pun saya tak paham jugak..

Itu sajer. Ok, memanglah tak cukup bangsa untuk 1Malaysia kan..tapi takpelah kan..heheeheh..Tak kiralah bangsa ke agama ker kalu dorang ajak kami pergi..kita satu Malaysia maaaa.......peace!







Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ

12 comments:

mamyharraz said...

puas tgk pic hanim :)

memang padat jadual hanim satu family kan..

nieda said...

nida penah skali pergi kenduri kawin member india.dia pun faham, hidangkan vegetarian. tapi tak mkn pun

makdara TERdiva said...

meriahnyerrr..

jarang orang bergamelan2 time kenduri..biasa live band/karoke jer..

Deqna said...

meriah tuh sampai 3.. anak2 tak wat hal ok jer.. sampai 5 kenduri pun ok kot..hehe.. darissa ngan danish memang baik.. ikut jer mak ayah dia... tak wat pangai..

wahida said...

sekarang kalau kenduri kawen, pelamin lagi senang kalau letak kat luar...adik ipar saya kawen hari tu pun, letak kat luar...

tak pernah pegi wedding bangsa lain...teringin jugak nak tgk wedding culture dorang...

lieyalatif said...

pergh...rindunyeee kat hanim, dicha ngan danish.....dah lame tak blogwalking heheheehe.....lagi 2 mgu leiya masuk keje leh la aktif balik....kat umah terhad sket nak bertenet sbb syok gentel si dayyan wakakaakakakak....

meriah betul majlis kawin ni hanim...seronok plak tgk.....lieya tak penah lak pegi majlis kawin bangse lain...tingin gak...leh tgk budaya dieorg kan

ieda said...

adoii dah tekan publish tadi .. x kuar lak ..huhuhu

haaa meriah majlis .. nak2 buat kat padang kan hanim .. luas .. x lah terpusu2 satu tempat ..
tema merah putih gak nie .. memang ramai yg suke kan ..
aah dik x cukup korem 1mesia ekeke sbb chinese x der :)

atty's said...

kty suka kalo g kenduri ada gamelan..rasa mcm unik sgt.

mmg satu malaysia kenduri yg hanim ngn family pegi ..nie

Mimy Hamid said...

puas makan kenduri yerkk...hehehe...

Pepel BoNda AmaNi said...

dah lama xmakan kenduri....bestnya...ada x..orang nak kenduri...jemput la..heheheh :P

mummysyafie said...

nor tak penah lagi pegi perkahwinan India ni. kawan² kurang kot..tapi teringin nak rasa majlis diaorg.

Cik Wanie Ghani said...

bestkan bila dpt pi kenduri kawin nie,
dpt mkn free,
pastu bole mengeratkan lagi silaturahim,
hihihihi:)