Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Tuesday, April 12, 2011

Celebrate birthday atuk, nenek n Dicha

Hari Sabtu lepas kami celebrate.

Untuk nenek n atuk sebenarnya birthday dorang dah lepas. Untuk Dicha plak awal sehari. Saje nak celebrate sekali harung. Tak pe janji ramai2 berkumpul. Yang ada pun abang no.2 je yang ada. Abang sulung saya takde, koje... :(


Sekinchan kat Setiawangsa sangat besar kedainya. Bezalah dengan kat Kota Damansara tu. Yang pasti rasa ikan bakar kat sini juga sangat berbeza dengan yang kat Kota Damansara tu.. Ikan2 kat Setiawangsa ni juga lebih fresh.



Abah saya. Tahun ni abah umurnya 70 tahun.

Mak saya. Tahun ni mak saya berumur 64 tahun.


Darissa plak tahun ni berumur 1 tahun. Ha kau ibu dia selambak kat situ. Saje je bagi itam putih. Konon2 bagi efek nampak kecik sikit..heeeeee


Kek pada hari itu. Chocolate Fudge. 1st time saya rasa. Sedap giler kek ni.
"Happy Birthday Atuk, Nenek & Dicha"

Cake cutting..Atuk n nenek bersama ngan cucu's nya. Sebelum makan kasi potong itu kek yer.

pilih pilih mana satu air korang...

Nasi lemak dia sedap.

Makanan yang dibakar ari tu ikan siakap 2 ekor, jenahak sekor, ikan pari 2 ekor, udang, lala n ikan keli .
Dicha dapat kete baru. Hadiah dari Pak Ngah n mak ngahnya. Terima Kasih!

Itu sajer. Puas hatilah makan pada hari tu. Memang sedap. Mungkin sebab makan ramai2 kot tulah saya rasa sedap. Yelah, selalu kami makan 4 beranak jer..

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE.




19 comments:

POSH76 said...

bessnyer makan satu family ramai2 cam gini meriah sungguh...

NM02 said...

nak beza kat sri gombak pun, lagi besar kat setiawangsa pyer kan..

ape pun, selamat ulangtahun buat atuk, nenek dan dicha!

bonda dadif aka akish said...

makan dgn family mmg best..lagi2 kalo ramai...

hepi bday utk abah hanim....

dicha..leh la dtg jb ..kasi naek same abg dadif...

Queen said...

hari tuh nak bawak mama ayah pi makna sini...i mean sekinchan ikan bakar..tapi bile nak bawak tu..memang terus lupe apa nama kedai.. lama2 makan kat vichuda yang tak best tu je..hukhukhuk...

seminggu baru teringat balik..boleh..hahahhah

mamyharraz said...

Happy Birthday utk atok nenek dan dicha :)

ni lah momen yg paling bahagia bila dpt berkumpul semua kan hanim..

wahida said...

hepi birthday to atuk, nenek dan dicha...dah setahun anak dara aku tu...

meh auntie cium sikit....muah2...
nak gigit sekali...nyum nyum...

rasp said...

celebration 3 in 1 gitu...
hepi birthday buat atuk, nenek & dicha.....
best bila makan ramai2 gini...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

dekat ngan opis eida nie pun ada buka restoren sekinchan ikan bakar nie...lum penah cuba lagi..nanti harus terjah nie...

eis said...

betul tu hanim, makan apa pun bila ramai2 jadi sedap. sob. *rindu family

semoga dipanjangkan usia atuk dan nenek dicha.

Redbloodsnow said...

meriah jek sambutan :)

Zaza said...

ermm,dh besar dh die...hepy buzday darissa,lapar bila tgk kek tu..

Dee said...

ramai kata tak sedap..tp selagi tak cuba tak tau kan hanim..

win@momyShaneQeisha said...

meriahnya bday Dicha, celebrate together with atuk & nenek lagi.bestnya makan ramai2..menu2 tu nampak sedap2 belaka.

nieda said...

kecur air liur tgk ikan bakar yg sodap itu

ஐ๑makdara TERdiva๑ஐ said...

makan anak-beranak adalah part paling heaven dlm hidup :)

selamat hari lahir buat pakcik & makcik..semoga diberkati Allah selalu :)

mummysyafie said...

happy birthday untuk mak n abah Hanim yer..semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki.

atty's said...

selamat hari jadik ukt pakcik dan makcik..semoga sihat selalu..amin.

Ibu Qaireen said...

salam perkenalan...
kte selau baca blog awk....
tp nk komen segan...
hehehehe...
sedap tgk ikan bakar nie...
nk tnya mahal x mkn kt sekichan ikan bakar nie...
ingat nk bw family mkn kt sini...

PutRee SeJiNjaNg said...

happy belated birthday to atuk, nenek & dicha..hhehehehe