Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Thursday, March 17, 2011

RasaMas yang rasanya tak berapa nak e'Mas

Sejak akhir2 ni..segala aktiviti blogwalking & update blog semua jadi tunggang terbalik..saya rasa tak semua blog saya dapat sunggah sejak akhir2 nie.Biasanya saya akan qada' time weeken nanti..pada new follower blog saya terima kasih kerana sudi follow blog saya. InsyaALlah akan saya follow anda jugak...kepada kawan2 yang masih sudi singgah blog marhain saya ni, terima kasih banyak2 jugak...muahs

Sambung cerita yer...

Lepas Darissa nak kete goyang2 tu abah dorang dah lapar. Asben saya ajaklah ke Rasamas. Saya tak bape suka sangat Rasamas ni tapi tokeinya nak kan, saya follow jer. Tak kisah..


Ni saya punya. Kongsi ngan Danish. Macam nilah selalu order. Saya mesti akan kongsi ngan dia. Sebab kalu order asing2 mesti Danish tak abis. Dari membazir biar jelah order satu jer melainkan dia memang nak sangat sangat sangat menu lain baru kami order. Ni pun tak abis sebab tak sedap. Serius tak sedap...dapat i diet sikit malam tu..hehhehee

Ni asben saya punya. Punnnnn tak sedap..entah nape yer..sebelum ni pernah makan kat Rasamas sebelum ni takdelah rase dia tak sedap mcm ni. Kesian asben saya, dia yang nak sangat makan kat cni last2 apa yang dia nak tu tak sedap...Pic air tak snap plak. Ala, air pun milo ais, milo panas n ice lemon tea...

Apa2 pun kena bagi budak kecik ni makan dulu. Tapi tetapppp lah mengacau jugak. Dia mana nak duduk lama2 dalam babu chair tu. Sudah nya saya pangku dia.. Tangan dia laju je capai nasi saya tu n masukkan dalam mulut dia. Sabor jelah..gelak2 kami tau ngan kerenah Darissa ari tu..

Manalah nak abis makan. Dia ngap aiskrim dulu. Merengek nak sangat ice cream. Danish ni sejak akhir2 ni kuat merengek n cembeng..Geram jugak kekadang mungkin dia nak perhatian lebih kot...apa2 pun ibu tetap sayang adik tau walaupun dicha dah ada...

Muka budak tak bersalah sebab dah buat onar kat Rasamas tu..Habis berkecah lantai area tempat kami makan tu..dengan sudu jatuh, ngan tisu bertaburan ngan makanan tercicir2..sabor jelah..hehehehe. Buatlah onar banyak mana pun Darissa ibu tetap tak serik nak makan kat luar...hahahaha

Itu sajer....


Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ

24 comments:

nieda said...

betul, nieda pun kureng sikit kt rasamas...

NM02 said...

laa... tak sedap ke awak? naper ek? lain cawangan lain rasanya kot ek?

mamyharraz said...

budak kecik memang mcmtu..

akk dulu time harraz campak2 brg pastu siap jerit2 hadoii memang kena byk2 bersabar time mkn kt luar =P

tp tulah mcm hanim kata...tetap tak serik bwk anak mkn kt luar heee ;)

☆ lieya latif ☆ said...

biar darissa buat onar hanim...kasi pekerja rasamas tu byk kerja sikit kikikiki....amboi2 kemain lagi si comey ni nak capai nasi yeak.....die pun dah pandai nak mkn ape yg kite mkn ....hehhe he

si danish tak abis2 ngan aiskrim yeak....budak2 camtu laa hanim.....

✿ etiey erywan ✿ said...

suka chicken rice shop lagi. geram tol tengok budak ekcik ni. bulattt!

PutRee SeJiNjaNg said...

danish meh share ngan aunty ice cream tu..hehheheh

makdara TERdiva said...

ramai yg ckp rasamas ni tak sehebat tajuk dia tu..hihi!

tp isnin lepas, terai makan bubur & kari laksa dia memang holiaw!

cer terai! cer terai!

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

makan x...ubi kayu ngan aiskrim tue??? hehehehhe

Queen said...

dulu suke makan ayam roasted ayamas...sedap sangat...

tp sekarang dah kurang kick..

dulu kalau cik bawak balik ayam ayamas tu..rasanya itulah ayam paling sedap di dunia

IxoR@ said...

dah agak dah... mesti tak sedapa Rasamas... rejek!

hehehehe....

Redbloodsnow said...

so far lom pernah lg zie makan kat rasamas...huhu

Mimy Hamid said...

bukan nak kondem lak..tp mmg betull kureng rasa nya...tak baper kick..mahal pun boleh tahan..kena improve la service

Azmiezas said...

akak dh lama x makan ayam Rasamas ni,..sedap x?

Zaza said...

zaza tak pnh mkn pon kat rasamas...lama tak melawat cini..dah besar anak2 akak ekk

win@momyShaneQeisha said...

kat miri srwk takde rasamas, so tak pernah makan kat rasamas.rupa tu mcm sedap..
*perkara biasa dengan sudu jatuh, tisu bertaburan dan makanan tercicir2 tu hanim...sama mcm family kami.kdg2 menjeling juga waiter2 kan

wahida said...

err, saya suka lak rasamas ni...maybe time awak dtg tu, tukang masak dia tgh pening kot....hehehe..

atty's said...

kty rasa maybe cawangan kat situ yg tak besh kot hanim

kty g serdang ngn bangi okeh .
kty suka ayam percik dia..

bonda dadif aka akish said...

alamak..lame sudah tak pekene rasemas nih..

=)

onniesham said...

sy dah lama giler x mkn kat rasamas ni. 4 thn ada kot. coz mcm x best sgt la.

onniesham said...
This comment has been removed by the author.
e F a said...

nak i/cream gak danishh

ieda said...

aah dik rasamas skrg dah x best kan .. indah pic dari rupe sbnrnya huhuhu .. rasa ralat kalau makan .. nak2 ayam dia kecik bebenorrr huhuh

amboi2 suke tgk darissa tuu .. sedappnyaaa mamam tuu ... nampak dia dah besar sikit kan :))

POSH76 said...

mmg setuju iklan bagai nak rak tp rasanya alahai...

NeenaAnuar said...

neena pun tak penah try lagi.. tak best ek? cancel lah nak try camgini... huhu..