Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Tuesday, March 29, 2011

Bye Bye kepala singa...

Korang tengok tak iklan Dove tu..kan ada kepala singa...maksudnya rambut kita kembanglah macam kepala singa tu bila kita bangun pagi.....hehehehhe

Saya ni bukan takat bangun pagi je macam singa..kadang2 saya kuar rumah jalan2 pun rmabut saya mengerbang sebab kering...Rambut saya kering sebab saya ni kerap basuh rambut. Boleh katakan tiap kali mandi mesti basuh rambut..bukan sebab nak mandi wajib yer...no no no....hahhahaha.

Tapi sebab saya rimas n rasa macam rambut ni busuk je kalu tak basuh/shampoo rambut. Sebenarnya tak busuk pun tapi entahlah mungkin dah biasa dari dulu-dulu kot. Bila kita selalu basuh rambut, kelembapan rambut kita akan hilang...Lagi satu saya ni tak rajin nak buat treatment rambut kat salon....heeeeee

Lepas iklan kepala singa tu lah saya terus mencari Dove tu. Banyak jenis rupenya tau. Macam moisturizer rambut brand lain tu.

Saya amik yang macam kat atas tu. Abaikan model kat belakang tu yer...saya amik botol yang paling kecik 50ml..takut tak terpakai plak bila beli yang besar. Saya ni mula2 je rajin pastu malas....tapi setakat ni masih rajinlah...:)

Nampak tak? Wangi tau Dove nie. Pakai selepas kita basuh rambut n sapukan dirambut pastu sikatlah. Saya dah pakai dalam 2 minggu. Oklah..kuranglah sikit kepala singa tu...hahahha..Rambut kita tu nampak macam lembab lah tapi bukan berminyak yer...Sape-sape nak try sila dapatkan di kedai2 berdekatan yer.

Itu sajer.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ

18 comments:

Cik Wanie Ghani said...

amboi pakai DOVE jugak yer,
mcm wanie,
wanie x bole pakai DOVE,
dia jadi mcm mana ntah,
mmg x sesuai ngn kepala wnaie,
hihihihi

bonda dadif aka akish said...

samela..kite pon hari2 basoh rambut..sudahnye rambot kering..cam dawai!

ok akan dtry..

=)

Jasfyra said...

muza, dulu kan masa kita wat rebonding rambut,cina tu ckp pakai la syampu dove nnti rambut u tahan lama lurus dia..yela kot..tp syampu ni best kan ;) nk tukar dove balik ar lps ni..hehe

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

hanim...xtaw la betul ke idak..fakta nie...kata orang DOVE nie ada lemak B*** ...wallalhulam...

☆ lieya latif ☆ said...

hanim, kite same sebenarnye...lieya pun mmg tiap kali mandi mmg basuh rambut...n tiap kali tu la syampoo...tapi lieya mmg pakai dove...so maintain laa gitu kot....he he he he......betul tu hanim, kalo tak basuh rase pening jek paler nie.....seb baik laa walau pun bertudung tapi rambut tak berbuah hheheehehehe....

oh saye sgt suke model kat belakang tuuuuuu!!~

Queen said...

owh..nik memang tak basuh rambut hari2...basuh rambut selang sehari...lagi2 nik bertudung...jadi nak keringkan sebelum pakai tudung tu adalah seksa...hahhahaha...

pakai sunsilk pink.... tak pun dove...jangan pakai rejoice ke....clear ke.. tu semua kering rambut.. =)


dulu masa nik free hair pun selalu rambut kering... jadi pakai leave on conditioner dengan pakai conditioner 3 hari sekali..baru ok.. =)

Deqna said...

samalah saya pun hari2 cuci rambut.. tapi tak pernah pakai conditioner.. pastu biar camtu jer.. memang keringlah...tapi saya selesa kering2...hehe

nieda said...

boleh cuba ni..so far nieda guna conditioner head and shoulder

Love You Miss You said...

boleh jadil model DOVE lepas nie plak... hehehe

onniesham said...

sama la kita, setiap kali mandi msti nk basuh rambut. dlu sy pakai shampoo tresemme (bih kurang kot ejaan - lupa). tp dah brapa bulan ni sy pakai dove. pakai shampoo, conditioner ngan moisturizer. tp sy pakai yg kaler biru.

Dee said...

rambut dee pun sama..nti abis syampu head & shoulder tu..leh ar tukar dove..dulu suka jugak dove..tp tulah..naik kelemumur..tu tukar h&s tu..skrg pakai sunsilk leave on conditioner..next leh ar try yg dove punya pulak..hehe..

Eri-chan said...

x pernah pakai dove. tang shampoo, conditioner & serum untuk rambut i masih belum jumpa yg sesuai. masih terkial2..

lepas "itu" memang kena mandi satu badan pun..hahaha..lucu jugak awak ni tulis blog...

POSH76 said...

tingin gak nak cuba....since ur ggod review...

~AmyLiana8886~ said...

amy xsuka mandi xbasuh rambut..rase cam tak mandi je kalau xbasuh rambut..hehe

rasp said...

i pun hari2 basuh rambut sis...
tapi now dah pakai tudung...
tak kisah sgt dgn rambut mengerbang hehehehee...
tapi i tetap gak pakai conditioner...
cuma lum pernah try jenama dove nie...

makdara TERdiva said...

harus dicari & dicuba pasni.. :D

Dearie Pearls said...

memang pernah pakai Dove..
memang bagus dan meyakinkan...

wangi tu yg penting..
heeeeeee

win@momyShaneQeisha said...

saya mmg dah jatuh cinta ngan dove dari zaman kat kolej lagi hanim.sesuai ngan rambut saya..harum & lembut :)