Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Thursday, February 10, 2011

Part last - Termakan daging kijang

Hari ke dua saya di kampung iaitu hari Jumaat saya tak sihat...spoil betul lah tau. Tak pernah-pernah balik kampung demam n sakit teruk macam tu..muntah-muntah. Makan je muntah, muntah n muntah. Kepala jangan cakaplah rasa nak pecah. Memang terbaring jelah. Darissa pun terabai. Nak nenen je baru saya amik. Nasib kat kampung ramai yang melayan. Pegi klinik doktor kasi cucuk baru lega. Tu pun ada pening2 jugak.

Mak picitkan kepala, sedap mak picit tapi tetap pening jugak..Mulut tu terpaksa sensored sebab buruk benor muncung saya...Asben saya perdajal snap kan pic ni...

Hari terakhir di kampung kami p kenduri kawin. Dua rumah pergi n dua-dua rumah saya tak jumpe pengantin...heheeee..datang makan n salam2 terus balik...

Meja beradap

Pelamin

Dicha n opah chu

Kat umah pengantin ni lah saya termakan daging kijang. Rupenya daging yang dorang masak tu kijang. Dah sampai umah baru mak bagi tau tu daging kijang. Tapi sedap tau daging dia. Macam daging biasa tu cume lembutlah. Kalu saya tau dari awal memang saya tak makan daging tu...kesiannnn


Makanlah kome..tengok saya makan bubur tu..ish ish ish mak mertua kat sebelah pun buat dek jer...:)

Danish n pak long

Kat umah pengantin tu ada kugiran..kelasss kan..saya kawin pun takde band2 ni tau..

Paling best 'akak' ni nyanyi..dangdut seh...gelek jangan tak gelek..

Last ibu n Dicha..

Ok abis sudah cerita di kampung...pada yang tak jemu baca terima kasih banyak2 yer...lepas ni saya up cerita lain plak yer...

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ




18 comments:

Sidratul Muntaha said...

blik kg aderlah best.
huhuhu..
tetiba aku rindu nak blik kg la plak!!

☆ lieya latif ☆ said...

daging kijang? tak penah plak lieya mkn hanim....mesti manis2 lain mcm daging die kan...lieyakalo kijang tu lalu lagi nak mkn, tapi jgn laa arnab...kesihan ...dah le tomey heheheeheheh

sian tgk hanim siap berurut2 tu.....angin kot tu......ke ade isi lagi hanim ...jeng jeng jeng heheheeh

NM02 said...

pening ada makna kah???

makdara TERdiva said...

daging kijang tak pernah makan..tp rusa pernahlah!

wahida said...

x pernah rasa daging kijang...sedap ek?
dicha nak dpt adik kot...hehehe...
meh hanta sat dicha tu...nak jumpa sgt neh....

rasp said...

sedapnya dpt urut gitu sis...
u salah makan ke, angin ke, 'buatan cik abe' ke..mana tau kan...ngehehehe...

i tak pernah rasa daging kijang...
kalo diberitahu awal2 i sure tak makan..
tapi kalo termakan dan sedap plak tu, redha je lah hahahaha

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

adush, sampai teruk gitu peningnya Hanim.. takleh makan daging kijang ke?.. ekeke, frankly speaking.. ai pun lom pernah try agi.. ekeke..
hahaha, haah Hanim.. dorang duk tanya de ISIkah? heheh.. aisshhhh.. :P

Queen said...

mak picit gak best kan..kan.. =)
seronot habesla..boleh tertido2

mamyharraz said...

hanim..tak sihat ya waktu cuti tu...samlah dgn akk..akk lg teruk langsung tak bangun 2 hari..harraz dah terabai..hehee nasiblah nenek dia ada.

bestnya ada yg sudi picitkan kepala..mesti ringan je kann

Redbloodsnow said...

alololo...cian dia. zie tak pernah lg mkn daging kijang taw

ieda said...

huhuhu daging kijang .. panas dikk .. sedang daging kambing pun dah panas nie kan kijang adehh ...

sedap jer akak tgk kena urut kepala tu .. ermm kalau dpt nak ari2 org massage kan :)

eis said...

klu kat tmpt eis daging kijang tu org suka salai.
hanim dah sihat? ambik award di blog eis ye :)

Drama Mama said...

sedap ka kijang? hmmm kalau time tak sihat memang tak syiok kan...nak buat apa pun takleh. huhuhu

http://twinkywinkystars.blogspot.com

mekchu said...

alergi daging kijang ke? tp best dpt urut.. semalam baru suh bibik tolong picitkan badan sbb rasa nak demam.. lepas picit, legaaaa selega-leganyaaaaaa........

POSH76 said...

bessnyer kena urut lagu tu .....

~ALL ABOUT US~ said...

sedapnya kena urut...ida pun kalau sakit kepala mst kena urut br lega, kalau x....hbsla!!

mummysyafie said...

tak pernah lagi makan daging kijang...camne agak nya rasa daging tu erkk..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

wah daging kijang...cam menarik jerk..heheheh