Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Tuesday, February 8, 2011

Part 1 - Breakfast di kampung

Kalu balik kampung ni yang heavennya makanlah kan..mak sedaya upaya akan masak n tanya anak menatu makan apa..tapi raya cina ni susah nak dapat ikan sebab market tutup...kelas dorang tak panggil pasar, panggil market. Yelah kbanyakannya yang menjualnya cina..yang ada pun ayam n ikan sungai...Kali ni tak puas makan masakan mak sebab makan ada mkn kat luar n makan kenduri....


Pagi hari pertama di kampung iaitu hari Khamis je saya snap, pagi-pagi berikutnya tak snap dah..ngan saya nya tak sihat..muntah-muntah...aduiiiiiii...

Ni adik suami saya ngan anaknya..
Mak mertua, mertua yang paling best n sangat sporting...sebelah tu adik perempuan asben paling bongsu. Dorang ada 4 adik beradik. 2 perempuan 2 lelaki...Dorang adik beradik putih-putih kecuali asben saya. Asben sorang je yang gelap. Tu sebab anak2 saya putih kot....heeeeee

Danish minum air suam jer sebab teh yang opah buat masih panas

Gambar mak yang molek sikit . Ayah takde dia p koje (kerja).

Balik kampung kami bawak sekali walker Darissa, senang dia nak mengexplore rumah opah dia...syok pusing sana cni...Orang lain makan mee goreng Dicha mkn biskut jer...

Itu sajer. Lepas ni ada lagi cerita di kampung..Kasi chance yer...bukan selalu kan...:)

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ




14 comments:

mamyharraz said...

best momen mcmni kan hanim..mkn2..dpt bayangkan seronok sgt :)

SyuQ said...

ala, comelnya darissa...

Deqna said...

sekali sekala darissa jumpa dengan neneknya belah sana pulak kan....

puas cuti panjang hari tu kan.. syok..

ieda said...

wow bukak2 jer umah anim nampak mee grg .. ermm sah lunch arinie akak order mee grg basah ekekekk atau mamak ermmmmm .. :))

alor2 dicha tuu .. kemestian ada pic dia tuu :))

RIEFDA UMI ABAH ATHIRAH said...

tibe2 lapo tgk mknan .hhiih.sgt comel budak motak n abg diala.sayang dia

Mak Su said...

Dicha x mkn mee goreng? sedap tau ;)

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

yeah btoi..klu balik kampung makanan semuanya yang enak2 belaka...sedap kan..lupakan diet buat seketika..sebab klu berdiet masa kat kampung adalah sangat rugi..

eis said...

mak mertua sy pun pggil market. kelas la mak mertua kita nim :D
masa khyra baya darissa dulu pernah terlupa bawak walker dia blk kg. jenuh.

nieda said...

mee grg tu nmpk sedap ler muza..dicha mkn biskut jer sian dia..hehe

PutRee SeJiNjaNg said...

best kan balik kampung...rindu nak balik kampung mak tilla kat marudi miri nun tau...dah lame tak balik kmpg..huhu

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

blk kg asben ye hanim..
sure, manyak xtvt tu sekali sekala balik.. hihhihihi, tak abes jelajah umah sedaramara kn..

rasp said...

sis, my mom pun panggil market tau hahahaha...
betul laaa, org tua kita kelaz kan hahahaha...

☆ lieya latif ☆ said...

sonok kan hanim bekpes kat kg ngan mak kite sume.....meriah jek rasenye....mkn pun lebih dari biase sebab suasane tu lain....

takpe2, darissa dah besar sok leh join mkn mee yeak heheeheh

Ain said...

sekali sekala balik kampung hubby mesti meriah dorang sambut hanim sekeluarga....

ain pun tak puas merasa masakan mak masa cuti cny hari sbb asyik makan lauk kenduri jer...