Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Friday, January 21, 2011

Zaman dulu-dulu Part 2

Wa...dah main part-part dah. Saje nak share ngan kawan-kawan tentang saya di UiTM. Hari tu Part 1. Yang ni nak kongsi lah waktu konvo masa degree plak. Tapi masa ni dah pegang title ibu. Saya berkhawin waktu cuti semester sebelum masuk ke semester 4 (degree sy amik 5 sem/part) ....dah gatal sangat tulah tak menyempat habis belajar terus khawin..he he he..Kalu tak percaya tanya NIEDA . Saya sekelas ngan dia dulu. ..Cume suami saya dah kerjalah masa tu. Mak saya pun bagi walaupun berat nak lepaskan anak bongsu dia ni. heeeee


Cume nak bagi tau, masa saya belajar dulu Danish ada dalam perut. Waktu tu rase seronok sangat. Baby pun belajar sama. Setiap kali exam n dalam kelas mesti baby akan tendang-tendang sikit dalam perut nie. Tak stress pun macam mana nak bahagikan masa antara rumah tangga n belajar. Asben saya pun sangat memahami. Masa tu pelajaran, aAhamdulillah sangatlah senang masuk dalam kepala nie. Bila jawab periksa pun tenang jer. Tapi result saya takdelah gempak, tapi berbezalah compare masa sebelum kawin dulu.

Cume stress ngan kawan-kawan jer. Tapi bukan ngan nieda tau. Nieda baik...Malaslah nak cerita lebih-lebih pasal kawan nie, cerita lama kan..buat sakit hati jer. Masa tu saya tau lah mana kawan yang boleh sama-sama senang n sama-sama susah. Kawan yang rapat, menjauhkan diri dari kita. Sangat berat dugaan masa tu. Yang saya tau hidup saya lebih bahagia n hepy compare ngan dorang-dorang tu sekarang..hahahhahaa..Walaupun benda tu da lama tapi luka tu sampai sekarang masih berbekas dalam hati saya tau. Tu sebab sampai sekarang saya takda bestfren sebab saya pernah terkena dulu..

Ni masa konvo. Tapi saya tak konvo sama nieda sebab saya extend satu sem sebab terlebih credit hour tu sebab saya sampai 5 sem. Tapi masa last sem tu memang saya tak masuk kelas hanya daftar jer nama atas budi bicara lecturer saya En Ridzuan n pihak pentadbiran UiTM Puncak Perdana. Nape UiTM Puncak Perdana sebab course kami dipindahkan dari Shah Alam ke Puncak Perdana. Termasuk ngan course Mass Comm di campak ke sana.. Final exam n assignment memang saya dah siapkan masa semester sebelum tu sebab masa sem akhir tu saya dalam pantang. Memang dah bagi tau awal-awal due date saya. Alhamdulillah lecturer n bahagian admin sangat memahami n bertolak ansur. Terima Kasih.

Itu jelah saya nak share. Gambar pun satu jer yang jumpe di friendster. Yang lain ada dalam album tak scan pun. Minta maaflah kalu panjang sangat n3 nie. Saya ni memang bukan pengolah ayat yang baik tu sebab bahasa pun tunggang langgang.he he he

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ






19 comments:

IxoR@ said...

alhamdulillah...

berkat bersusah2 dahulu, bersenang2 kemudian... skrg sudah mendapat hasilnya...

cita-cita & keluarga bahagia....

;)

Mimy Hamid said...

hanim kahwin time belajar..huii bestnya....tgk skrang danish dah besar mak nya mude lagi..untung kann

atty's said...

Tahniah hanim..semua tu tak jadik mustahil berkat usaha gigih ..kan .

Queen said...

fuiyo..pernah cakap dgn yabang..kalau dulu2..awal2 lagi i dah fall in lap dgn u mesti best kan..layanan bak puteri raja...
katanyaaaaa...

setiap yang berlaku ada hikmahnye sayang...ecewaaaahhhh... =)

PutRee SeJiNjaNg said...

comel nye danish..hehhe geram nengok..

☆ lieya latif ☆ said...

lieya respek ngan hanim...sebab jadi ibu dan pelajar pada masa yg sama...ish ish bukan calang2 org bolehbuat tu....byk cabaran die tauuu hanim.....tahniah hanim....so mase dpt degree, dpt degree bergand2 la kan......anak pun dapat, ijazah pun dapat....suami pun ade...lengkap gitu hihihihihi......

mcm lieya, lepas grad due tahun, baru kawin.....nak wat camne hubby pun baru2 nak idup keje mase tu hihihihi

rAtU KeBayA said...

SAlam..

Alhamdulillah walaupun banyak dugaan tapi akhirnya berjaya..

sy pun takder kawan baik.. sebab pernah terkena dulu.. bila memerlukan mulut manis.. tapi bila senang dilupakan..

~zack~ said...

sy fhm situasi akak dan sy suke ayt akak yg "yg sy tau hidup sy lebih bahagia dan hepy compare ngn dieorg skrg"..sy pernah terkena gak pasal kawan2 ni..sy selalu fikir ayt tu tuk sedapkan hati sy..Alhamdulillah kak...kte je yg tau diri kte cane kan..so lantak org nk ckp pe...=)

mamyharraz said...

dann akk pula kan hanim...takmo ingat zaman menengah..hmm kalau boleh tak kuasa nak jumap2 renuion ke apa ke malasss nak ambil pusing =P

kagum dgn hanim belajar, masa yg sama dah jadi ibu :)))

nieda said...

so sweet...nieda x tau plak muza extend. owh yaker, ada org mengata, mmg lansung nieda x tau..hahaha nieda pun dlm mood bercinta masa tu..hik hik..

at least dpt kejayaan berganda, degree dan anak

Dee said...

syukur sis..dlm menjadi isteri dan ibu, segulung ijazah dpt juga digenggam eh..dee malu nk tjuk gambar amik dip..hihihi..

POSH76 said...

bess baca kisah dolu2

ieda said...

tahniah dikk .. akhirnya .. janji usaha kena ada kan ..

akak dulu ada gak niat nak sambung degree .. tapi bila dah kawin beranak pulak .. memang nampak x cukup masa hhuhu
mak cakap nak seribu daya x nak seribu dalihhhh huwaaaaaaa betul tuuuuuuuuuuuu :(

Dearie Pearls said...

Danish juga yang terlebih comel..
dah besar2 hencem lak..
hehehe..

mummysyafie said...

tak semua orang boleh buat macam hanim buat. jadi isteri,ibu dan pelajar dalam masa yang sama.

kalau nor mmg tak mampu..

Muslimah Kota Cinta said...

muza,
time dulu2 awk kurus kan..teringat time kt g kedah awk x makan nasi pastu sy tny kawan2 awk nape awk x makan, rupanya tgh diet hehe

ermm kawan susah senang mmg susah nk dapat...alhamdulillah kawan2 sekeliling kite mmmg ada tiap kali susah n senang....

ishh muza sedih plak rasa kalo kawan wat taik ni huhuhu

win@momyShaneQeisha said...

comelnya Danish...tahniah hanim, mmg hebat sangat hanim bergelar ibu dan pelajar dalam masa yang sama.semoga hanim & family terus bahagia dan dimurahkan rezeki.

makdara TERdiva said...

hebat tu!

tp memang dalam berkawan ni byk dugaannya..mcm MDT sendiri..lebih byk kawan ketawa dari kawan menangis! sob..sob..

- Leena - said...

kawan senang susah mmg susahhhh sgt nk cari...mak ayah dn suami ank2 aje lah kawan kte susah senang kan..

manusia susah d tafsir..ina pon de juga ralat2 dgn kawan..makanye baek kte rapat dgn org yang kte percya..kan???