Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Wednesday, January 5, 2011

1.1.11 di Port Dickson - Day 1

1.1.11 kami p PD...2 hari 1 malam di sana. Yang pegi Mak Abah Nenek n family abang no 2 saya. Best sangat!. Walaupun kami ke PD ajer tapi enjoy sebab kami pegi ramai2. Sebab ada budak2 rasenya Tiara Beach Resort (TBR) lah yang sesuai kan....kami amik 2 unit apt dari orang persendirian bukan under hotel..

Keadaan dapur dia...oklah...kami bawak bekal...boleh makna smpai malam...biasalah kalu p ngan mak saya ni, mesti dia nak masak n bawak bekal...

Apartment ni 2 bilik. Yang ni bilik mak abah nenek saya.Lagi satu bilik, bilik kami...abang saya kat unit lain...

Sebelum nak bersplash2..tengok tv sat...

atuk n nenek duk tepi

Tengok tu...darissa kalu jumpe air memang suka

Kami macam ada 4 orang anak kan...2 orang tu anak jugak tapi anak buah....suami sayalah yang monitor dorang masa mandi2 tu...

Danish sukalah kakak2 sepupu dia melayan...

Budak motak pun hepy jugak....dia suka tepuk2 air tu...

Suami saya jadi life guard utk dorang

Ari tu Z ada cakap saya kurus...mana ada lah Z...mungkin ada certain angle yg boleh buat muka saya nampak kecik kot...muka sy mmg kecik sikit berbanding badan saya yang besaaaaarrrr punya....saya ni plus size orangnya...ce tengok pic atas kan terserlah double chin tu...

Cube tengok tang lengan plak.....mmg sy kene kurus tapi alasan sbb masih bf anak...heeee...sy mmg perlukan bantuan ubat kurus tapi skrg kan tak boleh makan. Kawal2 sendiri lah makanan tu...:)

Malam kami singgah uptown PD....belilah barang sikit2....badan penat nak membeli pun xde mood..

Sebelum pulang ke TBR singgah mamak nak makan ringan2...masalhnya ringan ke?cube tengok masing2 makan apa....heheheheh...holiday kan tak payahlah kot nak sekat2 makan nie...:)

Itu sajer pasal day 1 yer. Malas nak buat banyak2 part, tu saya sekali harung jer. Lagi pun pic tak bape banyak... ..lepas ni sambung sikit pasal Day 2 yer..TQ

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ




17 comments:

mamyharraz said...

soronok kan dpt jalan2 pastu semua family ada.. haiii bahagianya...dpt akk rasa seronok hanim tu :)

Queen said...

ooo..duk Tiara..berapa eh sewa die...ade contact no?...family yabang suke la pi PD..pastu amik apartment... Mana tahu berbaloi..boleh try lagi.. =)

☆ lieya latif ☆ said...

bestnye hanim.....sonok tgk anak2 hepi kan....mmg senang nak amik ati budak2 ni kan hanim...bawak jek la pi main air...sonok dieorg....

darissa pun kemain lagi.....muke teruja tu.....lepas ni leh jadikan acara tahunan ni hanim....

Ain said...

kalau bercuti ramai2 mcm ni memang seronok dan gempakk...

bestnyaaa kalau boleh pergi selalu...

cik puan akish said...

wahh berjln lagi si motaks neh....

hepi2 berjln...=)

atty's said...

kty lom penah lagi terai tiara beach resort nie ..

mesti besh kan ..nanti ler nak bawak fir.

NM02 said...

kenangan di tbr masing segar dalam ingatan. eh... ada member cakap kan, skang nak masuk theme park kat tbr kena bayar dah... entah le iye ke tak wak..

Dee said...

wah..cuti2 ni asyik gi mandi manda ye..seronoklah anak2 kan..dee tgk pun happy..

wahida said...

awak, saya pun muka kecik tapi tang badan..besar bagak..kah kah...
err...tbr best kan?

mekchu said...

bleh bagi contact person owner apt tu tak? plan nak gi CNY nnti.. konpem penuh kan.. harga kalo amek ngan owner compare ngan mgmt?

nnti bleh la cerita kat churalliya@gmail.com.. kita borak2 off topic..

ieda said...

uik seronoknya splash2 nie ..
port dickson memang salah satu tmpt peranginan yg dah lama akak berangan nak pergi ..
best2 .. amboii kemain layie darissa tuu eii geram tul aunty nie ..
biler lahh dpt jumpa darissa .. :)

nieda said...

bestnya...cuti sakan..tgk darissa main air, tak sabar nk bawa humaira juga.hehe

Muslimah Kota Cinta said...

tengok darissa motak main air, geram jerrr....ekekeke

Deqna said...

oo duduk tiara yer.. tak salah saya tiara ni terletak atas sikit pada resort bnm. baru perasan hari tuh.

Sham Ummi Echa said...

sonok la anak2 awak hanim. baru je splash2 kat s.lagoon dah splash2 kat PD plak. xpe yg pnting bdk2 hepi. ni amik mood danish nk start school ke?? hehe

Mimy Hamid said...

ooo lepak tiara yer...my opis matte sorang pun ada buat sewa apt kat sini...dgr citer pool dia dah kena byr..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

bercuti dengan famliy memang best la kan....syoknya tengok darissa mandi...