Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Friday, December 24, 2010

Tak nak isap botol plak dah...


Sekarang ni Darissa dah taknak dah isap guna botol bila kat nursery. Sebelum-sebelum ni dia ok jer. Bila ngan saya terus direct BF jer, memang dia tak nak botol. Susah hati tau saya dia taknak menyusu. Semua jenis botol saya dah bagi dah kat nursery.. Cikgu2 dia pun risau. Tapi makan dia ok jer..suka dia makan bila di nursery. Tapi kalu ngan saya tak suka plak dia makan, agak susah lah nak bagi dia makan di rumah. Agaknya dia sedap bernenen kot..heeeee

Sekarang ni bila dia menyusu memang cikgu dia terpaksa bagi guna syringe/picagari. Sebab dorang kesian dia tak menyusu. Saya paling takut berat dia turun. Sebab Darissa ni berat dia susah nak naik. Kadang2 ada bulan tu berat dia sama je ngan bulan lepas.

Mudah-mudahan peel dia tak nak menyusu guna botol ni sekejap je lah. Yelah budak2 ni kan berubah2 kelaku dia..

Itu sajer.

Pssst sekarang kurang bz tapi tak taulah sat2 lagi....

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ





14 comments:

Queen said...

botol dah macam2 pesen..macam2 kaler..semua somel2 pun tak nak nyusu ke darisa?..alahai...

takpela kak hanim...adelah tupeel nye tibe.. =)

aslakan die sihat..cukup vitamin..ok dah kot

nieda said...

mcm peel Humaira juga Darissa ni.. Hopefully kejap jelah darissa mcm ni. Cuba guna training cup pula.

wahida said...

alahai, nape lak anak angkat saya sorang ni? jgn notti tau, minum susu byk2, nnt dah kurus x comel, mcm mana?

Sham Ummi Echa said...

dia lebih suka direct bf la tu. sbb tu kt nursery dia suka mkn tp kat umah dia nenen jerrr

Azmiezas said...

Kesiannya..macam mana nak buat ekk??..akak pun dah tolong risau pulak..coz lama tu, Darissa duduk kat nursery..pegi pagi, petang baru balik kan?..

☆ lieya latif ☆ said...

ooo mcm tu plka yeak hanim..sebelum ni okey jek kan....harap2 darissa kejap jek buat peel tu....mintak2 lepas ni die nak botol balik kan....risau kite dibuatnyer

Dee said...

sian pulakkan..tp harap2 dia x mengamuk or laparlah..

atty's said...

dia nak bf tu..sbb tu dia tahan diri dia dari menyusu pakai btl..

tp dia lapar..tu sebab dia kuat makan kat nusery

kalo dia makan banyak takpe.cuba beli cawan yg ada hujung dia leh isap2 tu apake menda namanya ..

kasi airmasak je ke..janji dia makan tak risau sgt.

rasp said...

dia suka direct BF tu...
tapi tak pe kalo kat nursery dia kuat makan...
so takde lah dia lapar sgt kan...

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

macam2 la darissa comel ni. agaknya kat nursery sedap makan, tu yang dia tak kisah susu.. tp balik tu hanim bg dia puas2 bf, insyallah cukup zat dia tu

mummysyafie said...

dier dah rasa BF tu sedap kot. hopefully tak lama..sian pulak kalau tak menyusu kat nursery

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

sian darissa...amani BF yang xnak..huhuhu sedey kan eida....

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

manyaknyer koleksi botol susu cik puan tecit... ;-)
heheheh, Darissa dh tanak isap susu botol, tp kak alya saya ni masih nyotnyot susu botol.. hwaaaa... nk wat camne ni.. dh nk masuk skulll..
fening makkk duk mikir.. :P

Redbloodsnow said...

hehe...a'ah ler tuh kot anim. agaknya dia tgh sedap bernenen ar. tuh pasal dia x nk makan bila kat umah. then bila kat nursery lak...dia tolak susu botol dia fokus on makan...wahhh bijak plak rissa nih bahagi² kan ek.

tp itu lah...bile die x nak nyusu botol kat nursery, risau gak dibuatnya :(