Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Tuesday, December 21, 2010

Kedai Roti n Kek

Maksud saya kedai bakery lah..sy panggil kedai roti jer. Ala kedai yang ada jual2 bun pastri semua.. Kat Sg Buloh ni macam ada satu kedai roti yang baru buka. Dalam tahun ni jugaklah. Saya memang suka pegi kedai roti..kat mana2 soping complex pun biasanya mesti singgah n beli roti sebab danish memang suka makan roti bun ni...

Nama dia Choclate Delight. Kat sisi ni je saya dapat snap, malu nak snap betul2 kat depan kedai tu.

Ni sebelum nak masuk kedai tu. Nampak tak roti2 tu..berpinar tengok sebab semuanya nampak sedap. Tak tau nak pilih mana.

Ni lah hasil saya membeli semalam. Cup cake tu ada edible image ben 10 untuk Danish. Dia suka sangat makan tu. Yang lain tu abah dia punya n saya. Dia punya bun tu memang sedap n lembut. Kalah lah King Confectionery yang kat dalam The Store tu. Kek2 saya tak pernah rase lagi sebab saya rasa kalu kek, Secret Recepi memang terbaiklah!. Takde sape boleh lawan...

Paling saya suka cream puff ni. Sedap tau. Cream dia pun banyak. Murah! satu kotak ni RM3.00 je. Ke ada yang lebih murah?

Ni bila saya dah buak kotak dia tu. Gebu n sedap!

Itu sajer.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ




18 comments:

mamyharraz said...

akk pun sama..kalau p shoping komplek mesti singgah beli roti..anak pun suka makan..

cream puff tu terliur jerr tengok =P

nieda said...

sedapnya..nieda pun suka pergi kedai kek

Sidratul Muntaha said...

yup!
SR is the best!
yum yum yum.
nak2 klu freshfruit cake n cheesecake!
melatop!

mr_mrs mikko said...

aku pun ka.o balik dr bndr ke apa.
konfirm singgah beli bun..
adik2 aku suka gila mkn

rasp said...

sis, w'ouls sekeluarga pengemar roti...
so, bila masuk je bakery, semua jadik rambang mata....
i pun suka cream puff...

Redbloodsnow said...

okeh now im craving for it ah, nim...huhu. lapooo

Drama Mama said...

haaa irfan kalau lalu bakery memang lah menggelupur nak masuk! dia suka makan bun jugakkk! hehehehe

http:/twinkywinkystars.blogspot.com

atty's said...

cream puff tu buat kty teringin je tau

Dee said...

kalo sy x tau nk makan apa baru sy beli roti..hehehe..cream puff tu nmpk sedap sis..

wahida said...

eh, sg. buloh tu kat area mana yer?

☆ lieya latif ☆ said...

LIEYA pun same cam hanim...suke masuk bakery....layan leleh tgk roti2 n kek2...hihihi...selalunye suke bakers cottage laa...ye laa yg tu je pun ade kat putrajaya nie hahaahahah......

Mak Su said...

bumiputera punya ker? meh kita sokong :)

Sham Ummi Echa said...

sy pon suka gak pi bakerys nih. coz hubby sya pon suka mkn roti. kalo pilihan dia mesti tuna or cheese.

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

sedapnya....

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

jom singgah my new blog n being my followers too...tq

http://mummylovepink-lovely.blogspot.com/


and

jom singgah my shop blog...tq

http://mummylovepink-shoppaholicblogspot.blogspot.com/

sekamar rindu said...

salam...

singgah sini sambil follow blog puan..

saya pun suka cream puff ..lama tak makan..

Mimy Hamid said...

aii kalau roti memang berhantu...semuajenis roti nak rembat...best la hanimmmmmmm...terliur tengok roti...nak rotiiiiiiiiiiiii

Deqna said...

haah hari tu pasan ada kedai kek kat situ... kedai baru lah tuh...