Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Wednesday, November 3, 2010

Sehari sebelum majlis

Sikit je dapat kongsi pic masa sehari sebelum majlis tu dimana kami sibuklah sangat...penat mengantk pun ada..Penat-penat pun sangat berbaloi n puas hati ngan kenduri itu. Semua orang member kerjasama n tetamu yang datang Alhamdulillah ramai. Sampai ada yang cakap macam orang kawin. Mungkin semangat kejiranan kat taman saya tu tinggi. Alhamdulillah...

Orang yang paling sibuk mestilah mak saya. Tetap nak masak. Kami kan amik catering tapi dia kata sebagai tambahan lauk. Malas nak tegah-tegah kang merajuk plak..Biasalah orang tua kan. Semangat lebih....Kesian kat mak walaupun sakit tetap gigih masak lauk kurma daging, masak agar n 2 jenis kek!...Apa-apa pun terima kasih mak.


Mak tengah bancuh buat kuih bakar. Saya tak suka tengok mak penat-penat macam ni, kesian tau. Kat luaran memang mak nampak ok tapi dalaman dia buat saya risau. Kaki mak tak bape kuat nak-nak lutut. Itu pun kami pajak satu makcik indon tu tolong apa yang patut.

Nenek pun gigih nak masukkan telur kat bunga telur tu walaupun......he he he..Apap-apa pun terima kasih nek...

Ni biras saya. Abang ipar punya isteri. Dia pun banyak tolong.

Ini jelah yang saya dapat share. Pic tak banyak sebab masing-masing sibuk. Ni baru majlis kecik, kalu anak kawin nanti mau pitam ibu dia. Penat yer buat kenduri nie. Bukan mengeluh tau. Tapi puas hatilah sebab niat nak menjamu orang tercapai n sykur Alhamdulillah sangat Allah permudahkan perjalanan majlis.

Psstt...tak sabar nak tunggu pic dari Mr Photog nie. Mungkin lambat sikit kot, sebab dia pun bz....Takpe Mally muza tetap tunggu ko punya hasil....

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ




18 comments:

atty's said...

salam hanim..sama lah mcm mak kty ..
kalo kita dpt amik catering..mak tetap nak masak tambah lauk..gak

eis said...

yelah hanim, sedih kan tengok mak2 kita buat kerja. wpun nampak sihat tapi dalaman kita tak tahu..

haha terbayang anak2 kita nak kahwin.

Sidratul Muntaha said...

rewang - rewang..
sgt suke tpi mcm family aku suem buat sendiri..
bkn ape,bile rewang2 ni
tak ikut kepala penanggahnya
hmm..
tu yg lari timing
belah siang jer bru jemput rewang bile sume brg2 dah siap...

mamyharraz said...

meriahnya...memang mcm kenduri kawin kann

ieda said...

kalau kenduri kendara nie mak kitalahh yg paling sebuk kan dikk .. nenek punn ada haaa .. gagah layie nenek hanim tuu .. cam nenek akak ..
berapa usia dia ??
nenek akak dah 87 thn dahh .. gagah tapi nyanyukk jer heheh

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

agaknya mak2 nie memang cam tue kot kan...heheheh nak jugak masak walaupun kita dah amik catering...
tapi tue la..air tangan mak sangat best kan..ehhehehe

Watierman, rmanbkr said...

Hrmmmm...ingat2lah...zaman anak nak kawin nanti....sibuknya mau 7 hari 7 malam Dik...hehehe!

Ain said...

penuh bersemangat nenek ngan moyang darissa....

pada dorang penat pun takpe janji puas hati....

☆ lieya latif ☆ said...

mmg mcm kenduri kawin haa hanim lieya tgk heheeheheh....biase latu , dah nak buat kenduri panggil org mkn, mesti laa buat betol2kan...biar lebih jgnkurang heheehehe....

agaknye dieorg tak puas kalo takde masakan sendiri hanim...tu yg gigih jugak buat kuih...walaupun sejenis kan.....

lieyapun tak sabar tau tgu pic dari photographer official nieh...

rasp said...

org tua2 mmg gitu...kita nie nak menyenangkan dorang, buat catering bagai....tapi tak...dorang tetap ada je yg nak dibuatkan sis...
tapi tu laaa kalo tegah, kecik hati plak...bior je laaa..

POSH76 said...

memangla kalu takde org tua2 yang expert pengsan maunyer...depa bnyk experience

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

meriahnyer..
yela, katering rege mhl la sket..
tp kalo wat ramai2 syok lak kn..
apa yg penting, kerjasama.. =)
hihihihi

nieda said...

hoho...mally jadi photographer. mesti super duper cantik picture.

makdara TERdiva said...

wowww..x sabar nak tggu pic darissa :D

Drama Mama said...

walau catering pun kita kena bertungkus lumus jugak eh bila nak kenduri. huhuhu

http://twinkywinkystars.blogspot.com

Redbloodsnow said...

bunga telur pun pink gak ek anim. wahh..pinky girl ah rissa nnti dh dara nnti klo gittews...hehe

PutRee SeJiNjaNg said...

wah comel arr kaler bunga telor tu..pink...=)

Mimy Hamid said...

nenek mu itu walau sudah tua..tapi nampak sihat..amboi persiapan mcam org kawen