Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Monday, November 29, 2010

Lauk yang hebat

Sebab mak yang masak tu lah panggil hebat....Mungkin pada yang lain biasa jer tapi bagi saya ia cukup hebat!!!

Sabtu balik gombak untuk menunaikan kewajipan sebagai anak. Paham-pahamlah yer kewajipan apa itu. Seperti biasa mesti ada adegan makan-makan. Saya snap pic pun bila dah abis makan. Maksudnya balance lauk jer. Masa tengah makan tak snap pun sebab budak motak tu nak nenen plak.

Daging sambal

Kari daging

Buncis goreng.

Desert, bubur kacang.

Abang saya no 2 pun ada jugak. Macam biasa bilik nenek n atuk mendaji sasaran budak-budak kalu semua datang Gombak. Abis macam tongkang pecah bilik mak. he he he.

Anak abang saya tu, abis makeup nenek dia main. Di makeupkan barbie tu..he he he..Nenek hanya berserah jer. Tulah sape tak suruh sorokkan. Sikit lagi turn Darissa plak main makeup nenek..

Last, Danish ngan bubur kacang dia. Tiga mangkuk tau dia makan bubur tu. Dia memang suka sangat bubur kacang tu..Selera veteran orang kata...

Itu jer cerita Sabtu kami yang hebat...:). Tapi korang semua punya cerita lagi hebat-hebat kan.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ




19 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

bteul tu hanim...lieya pun setuju.....masakan terhebat mmg dari masakan mak...chef pun kalah tau!! heheheeh

betul2, sebagai anak kene tunaikan t/jawab...lieya ni pun sebulan sekal balik sebab nak menghulur...

wah kemain danish mkn....3 mangkuk tu...suke betul die yeak hanim mkn bubur kacang tu.....

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

betul tue masakan ibu adalah terbaikkkkkkkkkkkk...sedap kan...nampak sangat sedap...

mamyharraz said...

betul tu hanim..menu mak masak memang terhebat..

Iena said...

hye awak... salam kenal... :)
have a nice day...

Dee said...

stok daging korban byk lagi eh sis..dee pun ada sebekas lagi..

mimi lak suka nau mkn bubur cha cha..

~zack~ said...

betul la kak..ank buah sy pun suke sgt main kt bilik mak ngan abah...ntah apa yg best agaknya..
sedapnye daging sambal tu..mkn ngan nasi panas pun dh jdi tersangat sedap!(laparnye)

Ciklinn said...

wahh sedapp tu dik...

bubur kacang tu feveret akak tu... adoii... danish bg auntie sikit boleh?

Drama Mama said...

nyum nyum nyummmm! mak masak memang best!

http://twinkywinkystars.blogspot.com

Redbloodsnow said...

ERKSSS...GULP GULPPP ZIE TGK SUMA MAKANAN YG TERHIDANG TUH AH HANIM....HUHU

cik puan akish said...

wahhh rajin sgh neh....=)

untung anak2...dpt mommy rajin masak...tak macam me owhhh...sggtttt malasssss!!!

::FAIZ FARISH:: said...

wah sedapnya

atty's said...

hehehhe..pasrah nenek ngn cucu2nya

bubur kacang .sedapnya ..ni yg tingin nak buek nie

POSH76 said...

teruja tengok lauk2 tu sedapnyer...hehe

IxoR@ said...

mak klu masak apa pun sedap...

wah danish... pandai makan bubur kacang!

:D

bubur kacang tu kalau masuk peti ais sedap... hmmm...

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

mabeles!!!
ye la, airtangan ibu mmg sodap..
men masak campak² pn berselera makan..
huhuhu, tp la ni my mum warded. me la kena amek alih tugas, masak sempoi aje.. huaaaaaa.. =(

Sham Ummi Echa said...

mmg hanim, kalo mak kita masak wpon simple giler tp pasti sgt sedap di tekak kita kan. dok terigau2 je masakan mak.

ieda said...

wah dikkk menu daging nie .. ermmm sedapp masak aper pun kalau daging fresh layannnnnnnn

amboii danish dgn bubur kacangnya .. terliuq akak dibuatnya :)

nieda said...

bestnya rumah mak dekat ngan umah kita. untung boleh selalu merasa masakan emak

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

cayalah danish sampai 3 mangkuk bubur kacang..

betul tu hanim, masakan ibu tiada tandingan.. marbeles