Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Friday, November 26, 2010

Daging korban ari tu saya masak apa?


Masa Raya Haji ari tu mak saya ada bagi sikit daging korban. Saya amik sikit jer sebab saya nak makan daging yang mak saya masak.Memang sikitlah saya bawak, untuk sekali makan jer..

Saya masakkan bubur Darissa letak daging tu sikit. Berselera sungguh dia makan. Suka tengok.

Lagi saya masak daging sambal. Rase fresh sgt daging tu. Memang rasa lain lah. Itu jelah saya masak hahahha. Itu pun nak ceritakan...Nak makan daging-daging yang hebat, makan kat umah mak jelah kan...malasnya saya kan. Ada anak kecik, susah nak masak hebat-hebat...hahahaha..alasan kan....Korang masak apa daging korban ari tu..

Kita tengok Ahad ni saya nak suh mak masak apa daging tu...sebab Ahad ni nak balik Gombak...

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ




14 comments:

~zack~ said...

kalu sy daging korban ni suka sgt kalu mak sy goreng berempah...lain betul rase die ngan daging frozen..sedap!

Deqna said...

bubur daging tuk baby.. menarik gak.. so far belum buat bubur tuk marissa lagi nie..

☆ lieya latif ☆ said...

wah meriah ngan menu daging jek laa hanim yeak he he he...sampai darissa pun dpt bubur daging hah.....sonok laa si kecik ni mkn.....

lieya kalo daging, teraa masak kicap jek...yglain2 mcm rendang ke ape mmg tak reti...tgu mak jugak masak hihihihi

ieda said...

hehehe dikk daging korban nie kalau masak apa punn sedapp sbb masih freshhh :)

waa darisa makan bubur daging yaaa :)

Sham Ummi Echa said...

kalo mak sy salu dia masak rendang je. kalo MIL plak dia buat goreng kunyit je. sy lg rajin tau hanim. ari tu MIL nk bg sekilo sbb FIL sy buat korban thn ni. tp sy xmo amik dgn alasan kt umah mak sy pon byk daging xde sapa nk mkn. padahal tak nak amik coz nnti mls nk msk. harus keras beku je kt fridge.

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

musim raya haji nie memang banyak daging la kan..kat umah pun ada makcik sebelah kasi daging..tapi lum taw nak masak apa..uhuhuhu...

eis said...

plg simple, buat sup pun sedap kan hanim. tp biasalah kita ni asyik nak mak masak je. alasan: rindu masakan mak. hehe.

atty's said...

kty daging aritu masak .berlada agak gak ,blackpepper, masak kicap ngn buat nasi goreng daging.

nieda said...

nieda duk shah alam x dapek pun daging.hehe

CHU MAJORFLAVA said...

wah!!Sedapnyer sis!!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
salai...nanti buleh masak apa pun

IxoR@ said...

belum sempat masak daging korban lagi...

wat masa ni puas makan daging korban yg orang masak....

ermm... tingin nak masak black pepper!

:)

win@momyShaneQeisha said...

betul tu, ada anak kecil masa masak agak terhad

Redbloodsnow said...

SEMALAM DAGING KORBAN ZIE MAKAN SUP TULANG...HEHEHE. NNTI ZIE TAYANG EA. IF NO ESOK, LUSA :p