Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Tuesday, September 28, 2010

Tetamu kecil datang rumah

Ahad petang macam tu, ada tetamu-tetamu kecil datang rumah. Budak-budak dekat kawasan rumah saya datang beraya. Sejak tahun lepas kami pindah sini, ini baru 1st time orang datang beraya. Maksud saya jiranlah. Comel ok, tengok budak-budak ni datang n paggil kita "Makcik". Kadang-kadang tersasul jugak saya bahasakan diri "akak"..amboi nak muda saje...

Takde apa yang dihidangkan pun, kuih raya dah abis. Jamu dorang ngan air kotak n apollo wafer danish punya. Suka lah dorang. Oklah tu kan dari bagi air semata..tak sempat "makcik" nak masak-masak. :)

Nilah tetamu kecilnya.

Makan minum n borak borak sikit, baliklah dorang. Op kos lah bagi duit raya. Budak-budak kan...main point dia nak duit raya jer..he he he..Terima Kasihlah datang umah "makcik" yer. Suka sangat saya, sebab ada jugak yang sudi datang umak kecik saya nie... Ok sesape nak datang umah bagi tau yer. Kalu main terjah je, saya bagi jer sama macam budak-budak ni dapat..he he he

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ.




10 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

ish ish ish ade lagi budak2 pi beraye yeak hanim....lieya rase dah susah nampak tau...kalo dulu2 zaman kite2 dulu mmg rajin.....rase seronok plak dieorg dtg kan....he he he budak2 ni yg hepi kalo dpt duit raye.....takpe laa leh wat tambah2 duit sekolah dieorg heheeheeh

Redbloodsnow said...

wahh baguih ah anim nih. kasi duit raya kat tetamu kecik ek. zie lak..x koooo..hahahaha.

x cukup budget maa :P

Zakiyah Zainon said...

dah naik pangkat jadik makcik..
saya pun kadang2 tersasul bahasakan diri kakak..huhuhuhu

Azmiezas said...

kekadang diorang ni datang sbb nak duit raya jer..hehehe..

POSH76 said...

budak2 ni senang depa nak duit raya jer hehe

Kancilbiru said...

wahh seronoknya budak-budak ni datang umah...:)

Sham Ummi Echa said...

bdk2 dtg beraya ni bwk rezeki kt tuan umah.. tp kalo sy mmg malas je rasa nk layan coz dah tau dorang mmg nk duit raya je.. haha kijam tul saya

zack_blossom said...

makcik??oh...kalu sy mesti xblh terima kenyataan...xleh terima yg sy dh masuk peringkat usia makcik..=p

Dee said...

makcik bg air ribena ke? kelasssss makcik!! hahaha..

Ain said...

sama la dengan tetamu yang datang ke rumah ain....

sumenya kecik2 sajer....hahaha

danish la punya kerja,

"jom raya rumah saya, nanti mama saya bagi duit"

alahaiii anak-anak....