Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Monday, September 20, 2010

Mula-mula kasi tengok makanan dulu

Tak tau mana nak start dulu. Saya bagi tengok makanan dulu lah yer.

Main course di hari raya:

Nasi impit n ketupat

rendang ayam
rendang daging, limpa n paru

kuah lodeh

Makanan-makanan di atas wajiblah ada waktu hari raya ni belah saya. Selama beraya ni memang tak pernahlah mak saya masak selain dari makanan di atas. Walaupun ada yang kata boring tapi bagi saya juadah macam nilah penyeri hari raya.

Lepas sembahyang raya, yang ellaki menggelupur cari makanan. Lapor!. Kami orang perempuan tak pegi sebab nak tolong mak siapkan meja semua.

Makan sebelum tetamu datang beraya.

Tetamu pertama yang datang beraya tak lain tak bukan budak-budak. Seronok tengok budak-budak nie. Teringat masa saya kecik-kecik dulu. Tujuan utama nak duit raya.

Itu jer. Lepas ni saya akan upload gambar-gambar kami plak.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ




11 comments:

mekchu said...

mula2 mmg tak tentu arah nak mula cerita ray dr mana... sekali dah mula, tatau benti pulak.. hahaha.. salam kenal dari mekchu.. cpt2 hapdet okeh

kumichan said...

huhuhu.. sedapnya rendang daging , paru ngan limpa...feveret saya tu

Softtouch [Hanim] said...

mekchu:salam kenal..tq yer

kumichan: fav yer..sy pun sama..jarang org suka rendang daging n limpa nie..kita boleh jd geng..

mamyharraz said...

meriahnya rmh hanim..suka sy tgk :)

☆ lieya latif ☆ said...

LIEYA SUKE entry ni hanim...boleh cuci mate tgk menu2 raye org hik hik hik....

same laa hanim...mmg menu raye tak penah berubah bertahun2 sudah....tetap same....dan itu laa yg ditunggu2......tgk pic hanim ni terus teringat mase menghirup ketupat n lodeh di pagi raye.....berpinggan lieya mkn...mentang2 preggy, tak heran dah bab2 diet hahaahahahah.....

betul2...lieya pun pon kaum pompuan dok umah...siap2kan juadah...lelaki pi solat.....

meriah betul kan raye!

Ain said...

boleh tahan jugak menu keluarga hanim yer, kat rumah mak ain raya pertama mak masak nasi minyak jer....

ada la jugak ketupat ngan tapai yang jadi makanan wajib kami tetiap kali raya....

zack_blossom said...

sedapnye rendang daging, limpa dan paru tu...wat saya rase nk mengences ni...=p

POSH76 said...

meriahnyer suka tngk lauk pauk raya tu...hehe

nieda said...

style buffet terus..bestnya x yah nk masukkan lauk selalu..mesti ramai yg datang beraya kan..bestnya

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

perghhh.. banyaknyer juadah raye..
tataw nk pilih mane 1 kalo camtu..
hihihi, jgn overload sudah, berkejaran mencari mr. tan lak.. :P
sy nyer lom publish lg n3 cite raye.. peram lu ekk.. tungggu... ;-)

LotsOfLove-Pearls said...

makin lapar den nengok menu ni babe..

*menunggu makan tengahari je nie..
ehehehe