Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Saturday, July 17, 2010

Sesi membalas hutang kawan-kawan blogger

Tag n Award yang pertama ni dari Sis Posh yang cun melecun tu. Terima kasih bagi award ni sebab blog saya ni bukannye best pun. Ada lagi yang best. Terharu dapat award ni.


1) Anda mesti memberi pujian kepada pemberi award ini

Bab puji yang best nie.. posh ni sangatlah cantik, stylo , slim jer n sayang sangat kat kucingnye, poposh. Dia menjaga poposh tu macam jaga anak sendiri. Lagi satu sangat pemurah sebab selalu bagi reader blog dia cenderahati n hadiah.

2) Sila beri award kepada 10 blogger yang lain
Semua blog yang saya follow semua best-best. Tak tau nak bagi kat sape. Sape yang sudi buat tag n award ni sila lah buat yer.

3) Anda mesti memberitahu kepada 10 blogger ini
Saya dah war-war kan kat n3 ni kira acilah yer..

4) Bagaimana anda boleh digelar blog yg best and great
Entah yer sebab saya rase blog saya ni tak best. Lagi satu saya jarang update. Ikut suka bila nak update..Saya bukan blogger yang tegar.

Award tag yang kedua dari Zack


1) Apa nama blog dan kenape letak name tu?
Nama blog saya ~ibu-abah-danish-darissa~ sebab blog ni biasanay cerita tentang saya, asben, danish n darissa.

2) Jelaskan kenape bagaimana anda boleh dapat idea nk letak nama URL blog anda?
Konon-konon tulisan saya di blog nie sentuhan lembutlah/penceritaan yang lembut dari saya. Tak reti lah nak explain. Main letak jer dulu..he he he yang '82' tu tahun lahir saya.

3) Bila blog anda mula beroperasi?
April 2009

4) Siapa follower pertama anda?
Farasela

5) Ucapan kpd si pemberi award
Terima Kasih kepada Z sebab bagi akak award nie.. Terperasan lah sikit sebab Z kata akak ni cute..

6. Tag 9 org yg anda rasa patut terima award ni.
Tag ni sampai disini yer. Tak nak tag sesape.



Tag yang ketiga datangnya dari Leily ummi Alya Husna. Kali ni soalan omputih plak.

1. How old were you when your first child was born?Align Center23 tahun

2. What month and year was your youngest child born?
10 April 2010

3. How did you feel when you first found out you were pregnant?
Terkejut sangat macam tak percaya

4. Who did you tell first?
Asben sayalah sebab dia punya angkara.hahahaha

5. How many pounds/kg did you gain during your first pregnancy
17 kg perghhhhh banyak giler.

6. What did you crave while you were pregnant?
Pizza Hut masa pregnan yang sulung yang kedua ni makanan yang berasaskan daging.

7. Did you find out the gender of your first child? Why or why not?
Mestilah tau sebab excited nak tau scan2 masa anak sulung boy. Sukalah saya kan sebab memang nak anak boy. Yang kedua pun scan jugak sebab senang nak beli barang-barangnya.

8. Did you have any complications during your pregnancy?
Alhamdulillah takde apa-apa komplikasi masa mengandung

9. How much did your first child weight?
2.07kg

10. Was your first child early, late, or on time?
Awal giler. Awal 3 minggu.

11. What is the most difficult challenge or health issue that any of your children have faced?
Alhamdulillah, takde sebarang masalah kesihatan yg kritikal setakat ni..Mintak dijauhkan yang kritikal-kritikal nie.

12. What's your favorite part of being a mom?
Masa breastfeed kan anak. Indahnya..bangga!

13. Do you think it's easier to be a mom or a dad?
Dua-dua susah. Ingat jadi ibu n abah ni senang ker. Tanggung jawab berat tau. Kena pandai bertanggungjawab atas amanah yang diberikan olehNYA.

14. What is the best piece of advice you could give to someone who is about to have their first child?
Kena bersedia dari semua segi. Fizikal, mental, financial emosi n lain-lain lagilah.

15. Did you always think you'd have kids?
ofcos i am..

16. What's been the biggest surprise about motherhood?
Setiap perkembangan anak itu lah..nak-nak bila dia memanggil kita 'ibu'

17. Are there things you miss about life before kids?
Masa menyusu badan kot..ha ha ah..Sebab saya dah tak ingat macam mana rasenya kene BF..hahahha

18. How many children do you have?
2

19. Do you plan to have any more children?
Buat masa sekarang tak terpikir lagi. Mau rehat la...he he he

20. Who's the mom that you admire most?
Mak sayalah

I wanna tag :-
Tag tamat disini. Tak kisahkan Leily...


Terima Kasih Kerana Sudi Membaca. Ketemu lagi BYE. TQ




3 comments:

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

hihihi, tq sbb sudi completed that tag..
Hihihihi, settle, A+++.. =)

Azmiezas said...

akak pun masih banyak 'hutang'..tak tau bila boleh 'bayar'..

Redbloodsnow said...

perhh...rajin giler ah anim nih jwp tag. zie nyer dh wat wat lupe dh nk buat..miahahaha. keji kan :P