Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Monday, December 21, 2009

18 December...Maal Hijrah

Memandangkan masa Maal Hijrah tu asben saya tak cuti..Ye dia tak cuti sebab company dia mmg tak listkan Maal Hijrah dalam salah satu public holiday company itu....Saya amik keputusan balik gombak dengan adik. Dari duk umah berdua ngan adik baik balik gombak dapat jalan2 ngan mak saya..he he he

Sampai gombak dalam kul 9.00 pagi. Datang2 abah dah belikan nasi lemak ayam yang saya dok ngidam tu. Sedapnya...Adik punya plak roti canai. Mak plak tengah siap nak masak2 untuk tengah hari nanti.

Dalam kul 12 macam tu saya, adik, mak nenek kuar jap. Kami pegi Carrefour Wangsa Maju jer. Nak pegi tempat lain tak boleh sebab nenek ade kan. Kesian plak dia kalu kene berjalan jauh2 nanti. Lagi satu ngan adik lagi. Susah kalu abah dia tak ikut..Kang dia mengarok macam2 kang. Abah saya tak ikut sebab Jumaat kan...Saje jalan2.. Nenek saya bukannye kuat berjalan sangat. Kat Carrefour pun jenuh nak cari tempat duduk untuk bagi nenek duduk.

Adik dalam troli. Neneknya tolak jap. Mata dia ke arah mainan2. Nasib baik dia tak mengarok nak mainan. Dah pujuk awal2 kalu nak mainan kita pegi ngan abah yer. Tapi dia mengamuk nak lain plak. Nak aiskrim...
Time nak bayar lagi haru. Ramainya umat manusia. Dah gaji ke ape?Ke sebab cuti? Rimas I tau..Sekarang ni saya asyiklah rimas rimas rimas...Lepas pegi Carrefour harus makan dulu. Mak nak belanja..Ni yang best jalan ngan mak ni..ha ha ha..Kalu asben tau mau dia bising nie..Singgah Pizza Hut Wangsa Maju. Nak pegi tempat lain tak boleh kan atas sebab2 yang disebut tadi. :)

Sorga adik dapat minum ais yer...

Mak n nenek...

Saya amik pizza yang baru tu. Sedaplah jugak. Saya makan se slice jer. Mana taknya breakfast kat umah mak nasi lemak tadi..he he he.. tapi petang tu saya makan nasi yang mak masak tadi. Mesti kene cari nasi jugak saya. Apelah nak jadi. Nanti lepas bersalin kita diet sama2 yer kawan2...

Last gambar saya yamg momok..he he he. Snap bahagian atas jer sebab bahagian bawak dah terlalu kronik..he he he .Dalam kul 6 baliklah saya ke Sungai Buloh. Terasa macam anak dara you...sebab jalan2 tanpa asben. Lupe diri jap...Itu sajer. TQ


Ketemu lagi BYE. TQ

15 comments:

Mama-Danish & Sarah said...

takpe la nim, dah bersalin nanti leh diet semula...

dapatkan balik berat badan asal....hehehe...

Softtouch [Hanim] said...

ok ain..nnti sy akan diet..TQ

☆ lieya latif ☆ said...

tegelak2 lieya bace hanim tulis bahagian bawah dah kronik....hehehehe....bile dpt tgk perut mak yong nie hihihhihi....

betul tu hanim, same ngan mia n mija gak...kalo pi mane2 tu tak sah tak paw mainan kan....aiskrim pun wajib gak.....kene ready jek...he he he he

norhaizan said...

tak gemok pon..nampak cantik jer..preggy woman yg comey..hee

POSH76 said...

skali skala jalan tanpa hubby bess gak...ur mum sporting la dear...hehe

mana ada momok u are still sweet mummy taw...hehe

yg kedai chinese muslim tu i try to get the location map yer hehe

♥♥syahadah♥♥ said...

bila ambik gambar pic peggy nikan..nampak sembab sana sembab sini..hehehe
dulu mmg taknak ambik pic time peggy..tp lepas ni..nak ambik banyak2..bukan tiap2 tahun kita peggy kan..

mummysya said...

ayat yang last tu tak boleh tahan... "mcm anak dara you"...ahaks...

Btw, happy belated beshday dear.

neezareef said...

pizza baru tu mmg sedap...tp x suke tul cornflakes tu beterbangann..

atty's said...

nim mana ade momok..comel..hehhehee..

sedapnya pizza..

nieda said...

hahaha bhgia bawah dah kronik, biasalah tu Muza kena buatan orang..heheheh.makin berseri2 tau

emy@aldyst said...

momok sbb pregnant x pe....
kalo mcm kite ni makin lama makin gumuk ekekeke

Sham Ummi Echa said...

sib baik umah parents awk dkt kan.. so kalo boring dok berdua ngan anak leh gak suh asben antar umah mak..hehehe.. pas2 mesti bahagia kn sbb dpt makan masakan mak kita yg paling sdp di dunia tu

sy dlu masa peknen echa mmg malas nk kuar umah..suker dok umah je sbb x lrt nk jln kt tempat yg sesak ngan org ramai tu.. asben boring je sbb sblom ni sy ni kuat brjalan..

Redbloodsnow said...

hehehe..adat ler tuh yang bile tgh peknen. sure sane sini mengembang kan. xpe², nnti dh pas bersalin...baru slimming bagai ek.

:) psstt..pengorbanan sorg ibu wat anak kan...hehe. nnti turn zie lak yg ngembang sane sini kan...adehhh


:P

Asu said...

tak momok sgt pun muza, comel je kite tgok..since kat puncak lg suke tgok muza..lovely sgt

Sasha said...

Salam Maal Hirah... Moga Hanim sekeluarga dilimpahi dgn kebaikan spnjang tahun.