Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Tuesday, December 1, 2009

Raya Haji Kami

Raya Haji biasanya memang kat gombak..kata dekatkan...takde sistem giliran pun cume raya pose jer mngikut sistem giliran..he he he. Raya haji ni mak buat mee kari..mak yong mngidam...Sama jugak ngan kakak2 ipar saya tu kalu peknen mesti salah satu ngidamnya mee kari jugak. Mak jarang buat mee kari ni. Memang org lain kata senang je masak mee kari tapi bila saya tengok mak buat mcm kesian plak sbb mcm susah...mak saya kan tak bape sihat. Lututnya baru je operate lepas raye cina ari tu.

Raye kaji kali nie ada abang no2 jer abang 1st tak de..kene koje..kesian.... :P... Hari Khamis malam saya dah balik gombak tido sana sebab pagi tu nak tolong mak masak. Berejam2 jugaklah nak masak nya. Nasib baik ayam sotong udang fishball mak dah siang awal2 kalu tak mau pukul 12 baru abis masak..layan pic yer

Mak buat 2 jenis kuah satu campur seafood satu lagi atkde seafood sbb menantu hantu :P dia (asben saya) tak makam seafood...Memang mee kari jer menu pada hari tu. Kuih pun beli n agar2 mak buat. Mak nak buat rendang bagai tapi saya tak kasi. agak2 lah kan..lainlah ade maid main arah2 je..he he he


Lepas smbahyang raya, abah pun dah tukar baju kami pun makanlah..Dalam kul 3 macam tu ada orang datang. Itu je yang datang pun...

Adik n cousinnya. Anak abang saya no 2...Adik n abah pakai baju recycle masa raya ari tu. Saya punya je kene buat tempahan khas..baju banyak tak muat..sedih...sob sob sob..
Itu saya yang membesar bagai johan..meyampah ok tengok muka sendiri dalam kamera..sedih lagi...sob sob sob..macam giant tau...Itu jer raya haji kami..simple n sweet gitu...TQ


Ketemu lagi BYE. TQ

17 comments:

nieda said...

Muza, nieda betul2 terliur tgk mee kari tu, mmg dari minggu lepas duk mencari mi kari semuanya tak kena dgn tekak.. hehe..

shakeymirza said...

telan air liur je tengok makanan tu...gulp..gulp...

Redbloodsnow said...

MERIAHNYER RAYA HAJI KO NIM. ZIE LAK X CELEBRATE SEBAB UMAH ZIE DOK BUSY URUSKAN MAJLIS PERTUNANGAN ZIE KEESOKKAN HARINYA AR...HUHU

SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA DEAR :)

neezareef said...

sedap nye masak mi kari raya2..lain skit kan...

npk hanim dah berisi ...hehe...takpe ibu mengandung dimaafkan..

Ernie said...

penuh meja macam nak kena sambung je ngan meja lain yer..
kalau abang yang sulong balik mesti makan bergilirkan ... suka macam tu, meriah sekali haha

[z@ck] said...

meja tu nmpk cam nak kena sambung je..nyk btol makanannya..hehehe

sueanne said...

hijau tue ape nim?..mcm kacang pjg goreng je..msk dlm mee kari tue gak ker?..hehhe..sorryla sibukla kite bertanye..hehehe

lame nye tak makan mee kari..sob sob sob..sedihla tgk pic mkn2x tue..hehehe

Azmiezas said...

Amboi sedapnya mee kari..terluir sangat pasal akak memang suka sangat mee kari tapi x penah buat pasal akak sorang jer yg suka makan mee ni...

eynda said...

Sedapnyer makanan atas meja tu :-)

AYU IDRIS said...

Sedap dan terus mengidam plak nak makan mee kari (walaupun dah habis tempoh pantang hehehehe) Kena buatlah nampak gayanya ni..

Takpe Nim, membesar bagai johan pun sebab ada org di dalam...kalau dah keluar nanti, bolehlah kecikkan balik body tu.Akak tgh kecikkan body ni walaupun turun sikit aje pas bersalin aritu....

☆ lieya latif ☆ said...

meriahnye hanim atas meja ko....terliur2 aku tgk kuah mee kari tu...sayur celur tu pun segar jek aku tgk....okeh gak kan raye2 makan mee kari.....makan ketupat pun boring gak kan...

amboi2 menantu kesayangan tul, siap ade 2 jenis kuah lagi tu....hihihi

hanim, bile nak tnjuk pic nampak perut...keh keh khe...tapi nampak gak muke hanim dah bam2....takpe bam2 mase peknen nie....berseri2 lieya tgk tau....

Sham Ummi Echa said...

huwahhhhh...terliurnya tgk mee kari itu... sgt sedap di mataku.. peberet sy ni mee kari..tp x penah nk buat.. kalo nk mkn mmg sy suh mak sy yg masak..kekekeke

sI tEDI said...

he he he anim.. membesar bagai johan ek.. x pe.. membesar bawa rezeki tu :)

IxoR@ said...

Salam Aidil Adha...

Mee Kari...nyummmy! Teringat Mee Kari kat Little Penang, Mid Valley.

Hanim tukar template ya?

Lembut je pilihan kali ni...mungkin masih belum siap edit kot sbb banyak yg nampak x complete lg...

Nway...tetiba rindu lak nk tatap gambar hanim...take care ya!

eis said...

wah layout baru cantik.
tak pernah makan mee kari. teringin pulak. grrrr.. :)

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

meriah mee kari mak akak.....lalalalala

cheqna said...

baru belajar makan mee kari..

nampak cam sedap je tu..terliur r..hehehehe

nway salam ziarah=)