Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Monday, October 12, 2009

Syawal ke 21

Pada hari Sabtu, abang saya no 2 nak datang rumah beraya. Mak, abah n nenek saya pun datang sekali. Dalam kul 5.30 abang saya pun datang ngan family nyer. Sejak pindah rumah kami nie baru 1st time abang saya tu datang. Yang abang 1st tak datang lagi. Ada lah buat makan2 sikit yang dimasak oleh acik. he he he. Senang ada tukang masak kat umah. Main order jer. Wakakakka. Sory pada sape yang saya tak ajak datang umah yer. Umah saya kecik jer, tak dapat nak menampung orang yang ramai. Lagpun keadaan saya yang tengah berbadan dua nie kan. paham2 lah yer.(alasan baik punya.!). Layan pic yer

Ni abah saya. Abah datang awal dalam kul 3. Mak & abah saya pose enam. N hari tu hari terakhir mereka pose enam. Raya umah kami lah diroang ari tu..:) Masni abah sibuk buat fruit cocktail..ala buah campuran dalam tin tu.

Nilah dia..sedap makn bila tengah cuaca panas.!
AIr laici pun ada, pun sedap jugak.... :)

Menu pada hari tu, mee rebus. Kat atas ni bahan2 untuk dimakan bersama mee rebus.

Kuah mee rebus.

Nugget harus ade sebab anak buah saya yang 2 orang n adik tu suka makan nugget.

Ni paling special sebab ni saya yang buat. Bergedil sardin..favourite kak ipar saya. Walaupun rupe dia agak itam tapi rasenya tidak mengecewakan.. (Puji sendiri punya he he he)

Puding caramel mak saya buat. Terbaik tau!

Meja hidangan

Abang saya n kak ipar yang baru sampai.

Yang budak kecik pegi tengok tv, tengok kartun lah kan ape lagi...

Pic tuan rumah tak de sebab sibuk sket...itu saje..TQ

Ketemu lagi BYE. TQ

19 comments:

Na Shari said...

Hanim,
Na memang suka sangat begedil. Nanti upload la resepi ye...Boleh la variety kan resepi yang dah sedia ada sebelumm ni...

Mi rebus tu pun nampak menyelerakan...Sekarang ni diet dah campak ke tepi...Asyik fikir nak makan je... :)

POSH76 said...

aduii sumer pun sodap...hehe

syahadah said...

bestkan klu family dtg umah kita.kita yg seronok bila mereka dtg..masa tula kumpul satu family.ish..best nyaaa

sI tEDI said...

pandainya abah hanim buat koktel tu.. puding caramel tu pun aku suka.. tapi selalu gagal buat gula hangus dia

Ernie said...

wallaaaa buat pegedil tu.... cayala mak buyung hehe

☆ lieya latif ☆ said...

wah meriah tul.....meleleh tgk makanan yg ade....mee rebus plak tuh..mmg peberet laa.....

camne wat bededil sardin tu hanim...mcm best jek..sila laa ajar...

[z@ck] said...

cocktail tu menggugat keimanan betul..
pekena time tengahari rembang sedap tu..
hehehe

IxoR@ said...

Ixora suka 'banget' bergedil sardin...dan apa jua makanan berasaskan sardin....

Cocktail buah2an tu pun suka....

Nyumm nyumm...meriah!

@--- Sueanne ----@ said...

first time dgr begedil sardin..camne buat nye tue nim??..mesti sodap tue..heheh

fruit cocktail ada..laici pn ada..
memang marbelesss laa...fuhhhh..

eis said...

wah hanim larat buat begedil?? bestnya kumpul dgn family :)

Sasha said...

waaaaa... mee rebus!! dah lama benor tringing nak makan mee rebus.. apsal tak ajak akak?... huhu... rajin Hanim masak2 dlm keadaan mabuk2 gitu...

Watierman said...

Salam Hanim..akak pun tak ade buat rumah terbuka..sebab rumah yang comel..tak dapat nak menampung kapasiti penduduk..haha..alasan akak lah!

Softtouch [Hanim] said...

Na shari :nnti sy bg tau resepi bergedil sardin yer..Ala kak, skrg musim raye lepas raye diet balik yer

Posh : he he he..yg bergedil tu lg sedap tau..

Syahadah : mmg bila family datang mmg syok..tp family sy kecik jer. Adikberadik ada 3 org jer

Tedi : Abah bancuh jelah. Beli yang dalam tin tu letak air gula,air n ais..kacau..Tedi suak yer puding tu..sy xpernah buat..

Erni: Buat sbb kak ipar suka mkn tu. Suka buat ape yg org lain suka makan.

Lieya latif : nnti sy by tau resepinyer yer

Zack : betul tu zack..

Ixora: ixora mmg pernahlah mkn bergedil sardin yer..sbb jarang org pernah makan

Sueanne : nnti sy bg tau mcm mana buatnye yer

eis: alah eis, buat sikit jer.. bape ketul je pun..laratlah. Bkn kene tumis pun

Sasha : ala bkn sy yg masak semua tu pun. SY amsak bergedil tu jer.

Redbloodsnow said...

wahh..raye ke-21 pun still meriah lg juadah uols nim. kecur giler zie nk nelan suma juadah tuh weh..hehe

Drama Mama said...

wahhh bnyaknya makanan! sedap2 plak nampak tu, especially the caramel...*drooling*

Drama Mama said...

wahhh bnyaknya makanan! sedap2 plak nampak tu, especially the caramel...*drooling*

shakeymirza said...

hurm terliur tgk makanan..suka la begedil..nak resepi..huhuhu

mummysya said...

air tuh yg sedap bangat!!!
huhuhuhu

Mama-Danish & Sarah said...

banyaknya makanan...terliur eden dibuatnya..

koktail tu ain suka kalau buat kuah dia ngan susu cair...sedappppnyaaaaa..