Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Tuesday, September 29, 2009

Aktiviti di kampung

Salam kawan2. Sana cni masing2 cite pasal raya kan. Saya tak dapat nak cite sebb gambar raya takde..sedih sangat. Kat kampung bz sangat. Raya ni kan turn asben plak kan.Mana nak kejar org datang, mana nak kejar tlg2 kat dapur, mana nak kejar pegi beraya n mana nak kejar hujan lagi...bila dah lewat sangat malas dah nak tangkap gambar.

Pastu ipar pun senyap je pasal snap2 pic ni, sy pun senyap jelah. Nnti minggu ni saya raye umah abang saya, saya nak snap puas2. Umah mentua mcm malu plak nak snap lebih2. Nak salam raye pun terkejar2 tau. Orang datang non stop. Salam asben pun lambat tau..Nasib baik cik abg maafkan...

Kat n3 ni nak cite pasal sbhgn aktiviti di kampung. Balik kampung memang BEST!. Walaupun suasana tak sama macam umah mak saya, tapi sebab "Indahnya Beraya Di Desa" kemeriahan nya terasa lain sekali. Layanan PIL mmg kelaslah kan. Nak2 tang makan. Sedap aje saya tala makan. Pedulik!he he he....

Raya kedua kami pegi Penang sbb tok [nenek] asben kat sana. Di Perai. Bersekatan ngan Megamall Penang ni. Tido semalam jer. Raye ketiga kami balik Kuala Kangsar balik.


Saya suka sangat Penang tau. Kali ni tak dapat nak round2 Penang sangat sebab semalam je dok sana. Pic atas ni, seberang laut tulah Penang bhgn seberang.Paham kan?

Ni masa on the way nak pegi umah sedara asben kat Penang. Tah kat mana entah. Tp yang pasti bukan kat penang yang seberang tu..

Raya ketiga kami dah ada kat Kuala balik. MIL ada buat bakar2 ikan. Ikan keli n ikan sardin. Ikan sardin untuk asben yang tak makan ikan sungai. Ikan keli untuk kami yang tala ape saja..he he he. Ada lah lauk sampingan lain tapi tak snap, ada malu sikit sbb FIL ada.


MIL tengah bakar ikan. Mak masak sedap tau. Mak masa cincai pun sedap, memang tak boleh lawan lah.
Ikan yang sedang on the way.

Pasal danish, saya tak risau sebab acu dia ade layan. Adik asben paling kecik, darjah 6. Yang si kecik lagi sorang tu anak abang ipar saya. Sebaya ngan danish. Adik beradik asben 4 orang jer. Asben no 2. So I Mak Ngah lah..:). Semua dah kawin tinggal yang Acu je belum kawin.
Kat atas ni plak anak buah paling kecik. Nisa namanya. Adik asben no 3 punya anak. Dia suka sangat ngan mak ngah nya tau. Adakah boy dalam perut ku ini?..

Intai aktiviti kat dalam rumah. Asben n abangnya sempat berkaraoke. Family diorang hantu karok tau. Mostly orang kat kampung tu memang suka karok n layan kugiran. :) Nak2 kalu ade orang kawin, pastu ade kugiran, mmg orang kampung berpusu2 tengok. Dah macam tradisi lah kat kampung tu. Nak2 ayah, suka benor menyanyi. Lagu lamalah kan. 60an...Gambar ayah takde plak. Masa ni ayah dah pegi keje.

Atas ni plak biras saya. BIL punya isteri.Dia pun suka karok jugak. Saya plak tak pernah nyanyi ok kat kampung. I tak minatlah...wakakakaka. Mak tengah sibuk bakar ikan, ngan berkejar ngan kuali kat dapor lagi, anak menantu dok umah layan karok..Baguslah sangat kan...he he he.

Lepas dah makan tengah hari semua, masa untuk cari uban. Terbalik plak. Patutnya anak cari uban mak tapi ini mak cari uban anak. Nak manjalah tu cik abg..Jarang balik kampung kan..masing2 anak2 buli mak. Saya, tak koserlah nak cari2 uban nie. Dun like!

Ni malam plak. Sambung karok. Ni sempat snap mak nyanyi. Lagu Ella lagi..he he he.. Tak cukup duduk, siap berdiri lagi. Yelah nak tarik napas...:)

Itu saje yang sempat saya snap pic di kampung. Lenkali saya cite pergi beraya kat belah saya plak..Tima Kasih.

Ketemu lagi BYE. TQ

23 comments:

Cik Wanie said...

wah beraya di Penang yer,
kalau naik skit,
dah sampai ke rumah wanie tau,
hik hik hik...

wah wah wah,
family yg kaki karok nie,
mesti best kalau bawak g karaoke,
akk x karok skali ker?

miss u kak

eis said...

seronok cerita hanim. kita samalah xde bergambar masa raya. mmg klu kat sebelah in-law ni mcm segan2 nak bposing kan hihi. pasal karok tu teringat kat kg eis. mcm sama je org2 kg suka karok tp family sendiri x berapa sgt karok kat umah :)

@--- Sueanne ----@ said...

nape hanim xkarok skali??..
segan ehhh..hehehhe
kalau kt umah sendiri conferm karok gak kan?..kn?..hihih

lama menyepi nim..xsihat lagi ker???
take care tau..

Mama-Danish & Sarah said...

selamat hari raya hanim,

sakan betul dorang karaoke ya..

hanim tambah sweet sejak berbadan dua...muka berseri-seri...

syahadah said...

hehehe..rasa sedey plak takde pic kan. tkpe taun lepas bergambar puas2..ni karok tu kan ..kelakor plak karok pki kain batik..macam2 ada..hehehe

nieda said...

huwaa...giler karoke semuanye...len kali boleh upload kt you tube...hehe...penang mmg best, teringat zaman duk hostel dolu2...outing orang Penang panggil p Bagan...nice memories

neezareef said...

amboih maknye pn karok gak..eheh..wah segar2 la ikan tu hanim..msti manis je rasanye tu..

biasa lah hanim klu nk amek gambo raya ni kena tegar..nk tggu org mmg la kan..org tade blog mmg tade snap2 gambo raya kot..heheheh..

kang bls dendam puas2 ya

Ernie said...

amboiii seronoknya die balik kg yer... yela setahun sekali mesti layanan first class huhu

☆ lieya latif ☆ said...

mmg meriah hanim, walau takde gambar tapi bile lieya bace dah dpt rase kemeriahannye...same laa kite kalo umah mertua segan nak snap2...kalo kat umah sendiri, lauk dlm kuali pun selambe snap ..mak lieya bising jek tgk anak die ni snap2 gambar dlm kuali keh keh keh keh

wah kaki karaoke ke ...best tu ....kalo hanim nak tau, kat umah mak lieya pun kaki karaoke.....rajin laa melalak2....heheheheh...seronok camtu....

hanim bile nak tunjuk pic ngan peyut sekali nie.....dah boyot tak....heeheheheheeh

♥sAzALOvEwAN♥ said...

waaa..syiok nya raya kamoo..
dpt raya kat kampung..
jeles2..
hUu~
apa2 pon, smoga kebahagiaan kamOo berpanjangan..
xsabar tggu baby kuar..
baby gurl tau!!
hehe

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

MAK OIIIIIIIIIII..........meriah sungguh kak hanim oiii..sampai tak sempat nk sap pice bagi!!!
macam2 xtvt akak buat ek...
jempuit datang ke umah AJ ek...raye2,bleh makan kueh bujan!wahahahahahaha

sI tEDI said...

satu family suka menyanyi ye hanim?

sI tEDI said...

satu family suka menyanyi ye hanim?

sI tEDI said...

alahhh hanim.. terbalas 2 klik lak.. ekekekekekke

Sasha said...

Sempoi & hepi jer raya dia... Dpt makan ikan bakar raya2 ni?... jeles2!... siap ada aktiviti mencari uban giteww... hahaha... comel!

Sham Ummi Echa said...

mmg rasa frust je kalo xde gambo raya kan..gambo raya sy thn ni pon x semenggah..x complete..da la leh lupa nk salam ngan hasben..kekeke..
xpe pasni sesi brgambar kt umah mak awak plak ek

Watierman said...

Salam kenal Hanim...happy go lucky nya family ....mesti enjoy sakan!!

imHepPie said...

huiyoo femili roxx..besh2!!

POSH76 said...

bestnyer ada kg kat PG.....sis jamu mata jerla...suker nengok gambo2 raya ni...hehe

psst: suker tngk ur MIL spoting nyanyi karaoke...cayalah makcik...nak tumpang leh...hehe

Softtouch [Hanim] said...

cik wanie : akak x karoklah, xminat..malu pun iyer..

eis:ye ker..mmg org kg suka karok2 ni..sbg hiburan katanya

sue anne: sy mmg xsuka/xminat karok..kat umah mmg xde karok2 ni..:)
tahnx sue..

ain: berseri?xdelah teknik camera je tu..he he he

syahadah :mmg sedih..tulah pakai kain batik sbb dah nak tido tu pakai kain batik..:)

nieda: penang mmg best

neezareef: tulah kan kene tegar kalu x mmg xde pic raye..mcm sy ni..sob sob sob

ernie: tu untung kg jauh2..bau pun wangi jer..he he he eh

lieya:yeke mak lieya pun suka karok..boleh geng ngan MIL sy. Pic perut boyot?sy ni bkn perut je boyot tp ngan bdn2 skali boyot...sedih!

saza:InsyaAllah dik bb girl..doa2kanlah

aj :tq lah menjemput dtg umah yer..

tedi : family mertua mmg suka tedi..amboi serbalas2 yer..he he eh eh

sasha : mmg hepy raye ni..mak melayan karenah anak2..penat org tua tu..

sham: ok je sy tgk pic raye awk..yg pnting adekan pic raye

watierman : salam kenal jgk.TQ

imheppie:he he he..rock gtu

posh76: boleh je nk join, meh dtg kampung meh

atty's said...

besh ar ..mil ..hanim..sporting gilos..mesti dia ni jenis tak kesah.
awat tak joing sekali..duet ko.

aleena said...

hehe siap ade sesi karok skali..

terbaek punya:)
bile tgk air laut tue cam rindu lak nak g pantai:D

Anonymous said...

abraham lincoln ability to dominate congress audi clutch problem gps tracker for car auto code analyzer 2006 finance rav4 toyota