Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Sunday, July 12, 2009

Oblong Burger

Pernah dengar tak Oblong Burger. Ari tu pegi pasar malam ada orang jual burger ni. Tryla beli. Nmpak macam Prosperity Burger yg kat McD tu. Ala yg kuar waktu Chinese New Year. Aku tengok diorang masakkan burger ni n celupkan kat kuah black pepper pastu diorang letak kat roti. Layan pic yerNie Plastik rotinya..ni curi2 snap ..he he he
Ni bentuk luaran nya. Taklah menarik mcm McD punya. Kata made in pasar malam kan..
Yg ni isi dalamnya. Dia letakkan bwg n mayonis jer. Sos takde. Rase boleh tahan jugak. Masa ni amik yg ayam punya. Harga untuk ayam RM3.70 n daging RM3.50.

Pastu terjumpe ade jumpe plak Oblong Burger orang jual kat tepi jalan bkn di pasar malam yer..Try lah beli. Kot2 sedap macam kat Pasar Malam.
Adik sementara menunggu berger siap..Cak!

Pakcik yg tengah memasakkan berger itu.
Ni bentuk luaran burger itu. Yg ni dia letak sos ngan mayonis. So rasenye mcm berger biasa jer. Tak bape sedap compare to pasar malam punya. Rege untuk ayam n daging RM4.00. Itu saje yer.

K ketemulagi BYE

12 comments:

IxoR@ said...

nampak sedap.....

boleh cuba nanti!

Mama-Danish & Sarah said...

first time dgr oblong burger... ingatkan burger versi panjang tadik..hahaha....ain suka makan roti john... adoiiii sedapnyaaaa...

<< s| tED| >> said...

umangggg aiii.. tgk pic burger tu dah siap.. mmg mengiurkan.. ekekekek

[z@ck] said...

nyam2..sedap..
terliur tgok oblong burger..
=$

neezareef said...

mmg x penah dengo nama burger nih..kt sini tade kot

tp mak aihhh..akak sgt2 x ley tgk burger ala2 prosperity..siap celup2 dlm kuah blackpeppar lak tuh...

Sasha said...

nmpk menarik tu... kat mana lg boleh jumpe ek?...

☆ lieya latif ☆ said...

lieya penah makan hanim....sedap.....lieya ni hantu beger...sume pun sedap hahahahah

Softtouch [Hanim] said...

pada semua : mmg sedap..pg lah cube. Kalu kat sg buloh ade je nak2 kat pasar malam. Tempat lain sy xtau lah...

eynda said...

Terliur la....tapi kat shah alam mana mau cari??

Softtouch [Hanim] said...

Eynda : mgkin xlama lg ade lah tu kat shah alam. Cube tgk kat org jual2 burger tu.

SyuQ said...

waahh muza...

syuq pon suka oblong burger. marveles. da banyak tmpt da syuq rasa. tp paling bestnya still kat puncak perdana lagi... abang tu sampi skrg jual oblong...

p/s: rindunya zaman2 blk kelas mlm time blaja dulu sggh beli oblong.

Ezine Enterprises said...

yeah,oblong burger mmg mantap beb.