Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Thursday, July 9, 2009

Menu Buka Puasa

Ari Selasa ari tu aku pose. N hari tu aku taklah masakkan. Kata pose, penatlah nak masak..boleh? he he he. Kalu Ramadhan nnti xtaulah mcm mana. Sejak pindah ni kan aku mcm rajin masak. N kalu bulan pose sblum nie mmg tak masak lgsung. Beli jer.. Tahun ni sama2 kita tengok ye. Kot2 semangat umah baru ke...he he he

Asben ajak makan luar tp malas. Rase pnat sgt ari tu. Dahlah balik lmbat. Last2 asben tapau tom yam poktek ayam. Lauk sampingan lain acik masak. Acik cuti hari tu. Layan pic yer.Yang kuah oren tu tom yam pok tek beli kat kedai. Yg lain2 tu acik masak. Acik kalu masak simple tp sedap sangat. Tulah aku ni mengembang jer. Utk pengetahuan semua, acik ialah tukang masak. Alhamdulillah sempurnalah pose aku hari tu. Ngan asben2 aku sekali berbuka tp dia tak pose pun. Tumpang sekaki. Aku ratah2 lauk jer. No nasi2...tapi bdn tak kurus jugak...sbb kdg2 kenen kat abg..he he he

Itu saje yer. K ketemu lagi BYE

14 comments:

mama idzareef said...

wahh hanim pose2 pn blh tak makan nasik...aduss kalo saya pengsan kot kalo tak jumpe nasik sehari..hehe..

<< s| tED| >> said...

tom yam poktek tu ape hanim...? kuah die keruh ke??

nieda said...

wah semangat kuat, x mkn nasi..nida pas bersalin kembang semacam jugak tang perut tak surut2..haiyooooooo

Softtouch [Hanim] said...

mama idzareef : terpaksalah...bkn diet tau tp kurangakn makan. Tp kurus x jugak...

Ted : Tom yam tu bersantan..

Nieda : ala kdg2 terbabas jgk nieda..

||♥Shahida♥|| said...

sdpnya tom yam pok tek..suka..suka

eis kamil said...

1st time dgr tomyam pok tek :P

ninie said...

wah bagus pose di bulan rejab.. meriahnya juadah buka pose ...

atty's said...

nie kalo firdaus tgk ..ade tomyam..ade telur dadar..mmg harus..2-3 pinggan nie..

neezareef said...

alhamdulillah...slmt pose...

sy gak lom pose lg..hehe

x mkn nasik tp lauk2 tu berkalori tinggi pn x membantu gak kdg2...tp tu la ratah lauk mmg sedap

Softtouch [Hanim] said...

shahida : sedapkan

eis kamil : tom yam ni dia letak santan..

ninie : baru sehari kak ninie

atty : tau fir suka tgk kat blog kak tie

neezareef : tulah kan ratah2 lauk pun sama jugak.

Sasha said...

ni musim org sibuk menggantikan posa... semua pakat2 berjemaah puasa... hikhik... termasuklah diriku ini...

syahadah said...

kuah yg keroh tu sure kalau hirup terasa kepedasan dan kemasaman nya ...

POSH76 said...

tngk menu tu tingin nak poser next week..insyallah..amin

Mama-Danish & Sarah said...

hanim, tau ke masak tom yam pok tek tu... first time dengor ni.. kalau tau leh la ajor... nak try...