Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Thursday, July 2, 2009

Adik Pegi Sekolah Tapi.....

Sebenarnya adik baru start tadika 3 HARI..sebab Pengetua Taksa dia ceritalah yang Danish ni tak nak masuk kelas bila cikgu ade ngaja kat Taska. Mcm ni, kat nursery kdg2 dlm kul 3 mcm tu ade sorang cikgu ni ajarlah yg basic2 untuk bdk2 taska. Kan kalu anta anak kat taska diorang akan diajar sket2. La blaja main2 gitu. Alkisahnya adik n 2 org bestfren dia xmau blaja. Bila diajar xnak, nak main2..
So bila Pengetua dia cite kat aku, aku risaulah..Yelah anak xmau blaja. Kami tak maulah masukkan dia tadika awal2 sebab takut dia boring. N lagi satu aku masih anggap dia bb tau, dia manja sgt. Cikgu2 dia kat taska pun ckp. Yelah dia sorang n lahir plak bln 12.
Ni tadikanya Tadika Al-Qaiyum
Memandangkan pengetua taska ni ada tadika tapi berlainan blok, dia dengan rela hatinya nak bawaklah Danish ikut dia pagi Tadika. So ari Rabu lepas [24/6/06] adik telah masuk tadika. N yang mengejutkan dia nak blaja. Tapi xmau berkawan. Takpelah pelahan2 kan. N dia nak dengar ckp cikgu..

So hari nie [1/7/09] aku ingat nak antalah dia sendiri sbb nak tgk mcm mana dia pegi sekolah. Selalunya Cikgu Taska dia yang anta sbb aku takut dia nangis nnti. Daripada dia semangat nak pagi blaja terus xnak kan. Isnin n selasa adik MC sbb dia kan tak sihat sebelum ni. Tepat jangkaan aku memang dia xnak pegi sekolah..konon2 dari rumah nak, nmpak dia bersemangat alih2 bila sampai tadika dia, merengek2 xnak pegi sekolah. Alahai.....geram jgk ati tapi aku diam jerlah sbb baru 4 tahun kan xkan nak paksa2, heret2 semua kan. So bwklah dia balik taska. Sedihnya aku ..sob sob sob. K layan pic ...
Posing je lebih, tapi tak pegi sekolah pun..Ini uniform adik utk senaman. Pengetua dia cakap tak yah beli yang uniform biasa sebab kot2 dia terus tak nak sekolah ker, membazir jer. So kami belilah yang nie je.

''Ibu adik minta maaf sebab xnak pegi sekolah''

K ketemu lagi. BYE

12 comments:

eis kamil said...

terbayang anak eis bila dia skola ntah camana agaknya. eh danish lahir bln 12 thn 2005 ye? kae bln 11 2005. sebaya la diorg ni kan.

nieda said...

slow2 muza, nanti nak lah tu...manja yer danish...nida pun tinggal beberapa hari jer nak start keje..Humaira akan duk kt taska, risau skrg.tgh berhempas pulas train dia guna botol, mengamuk saje.dah tu suka melekap.Ada opinion tak?alahai gusarnya..

atty's said...

slow..sambil pujuk2 skit..nanti mau ar tuh

HaSue said...

nama hanim nih muza ke?ingatkan hanim..konfius laks.ahak..
muka danish tuh sebijik muke mama dier ekk...bila nak ade adik nih?hehe..
budak2 mmg gitu..
eh,xleh guna alasan takut dier boring masuk sekolah awal2..anak2 nih lebih baik masuk sekolah awal utk dedahkan psekitaran sekolah tu..tp bgantung gak dengan sekolah tu ler..ehee.kalo yg asik mainn jerk x dpt ape laa kat ek kan.. (pjg lak komen nih ye) :)
teruskan usaha memujuk danish yer..gd luck!

neezareef said...

ni mau kang mama dia kena sekolah tadika sekali seminggu baru dia nk skolah

Softtouch [Hanim] said...

pada semua : tulah kena sabar sebnarnya kan..Risau sgt danish xnak sekolah...uwaaaaa :(

syahadah said...

ish..saya pernh nagis tau sbb anak taknak sekolah..apsa tu saya paksa dia..dia kata dia sakit perut tp saya paksa jugak..rupanya mmg sakit perut dan muntah2..
balik jek saya mintak maaf dgn dia..uawaa

Mama-Danish & Sarah said...

baru2 mmg camtu, lama2 nanti mesti dia excited nak gi skull.

Sasha said...

budak2 lelaki mmg giteww... lambat matang.... lgpun dia masih tak paham tujuan nak ke sekolah... tp kiutkan perangai budak2 ni... hehe...

Softtouch [Hanim] said...

syahadah...dia mmg sakit perut rupenya..kesian dia.

mama danish & sarah :haah cikgu dia pun ckp, kalu baru2 mmg mcm tu.Ati kene cekal..

Sasha :haahlah kan. Bdk laki nie. Yg pompuan mcm memahami sket..Yg girl elok jer skolah..sabar jelah

Ernie said...

takpe pelan2 nanti adik tahu jugak ape sebab ibu die suruh pegi sekolah

Softtouch [Hanim] said...

Ernie : haah..pelahan2 lah ni...:)