Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Saturday, June 13, 2009

Sambal Kicap Ayam

Salam semua. Khamis malam aku masak kicap ayam. Ala sambal tu campurkan sikit ngan kicap. N lauk sampingan ikan tenggiri masin n telur dadar. No sayur2..he he he
Sambal ni macam sambal biasa cume itamlah sket..Kan letak kicap.

Yang ni lauk sampingan itu.

Bahan2 untuk Sambal Kicap Ayam

Beberapa ketul ayam

Cili kering yang dah di blend

Bawang besar

Kicap


Cara memasak

Ayam digoreng tapi jangan sampai garing lepas dah goreng kuarkan minyak sikit untuk dimasak sambalnya. Masuk kan bawang Lepas tu masukkan cili n tumis sampai masak. Lepas nampak cili dah masak masukkan kicap. Ikut suka nak banyak mana. Kalu nak itam banyakkan sikit kicapnya. Agak macam dah sebati tutup api n hidang.

K itu saje yer. Ketemu lagi BYE

4 comments:

Cik Wanie said...

sambal kicap ayam???
yummy sedap tue...

tapi wanie suka ayam masak kicap,
hik hik hik

SpiderJane said...

sis , nanti kasi email address OK.

nanti nak masak sambal kicap jugak lah....

HaSue said...

waaa...rajin dier msk ekk..sambl ayam kicap yer..buat pedas x?kalo pedas,danish xleh mkn lak kang eh..ehe

IxoR@ said...

sungguhpun kelihatan agak hitam...tapi pasti sedap!