Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Sunday, June 28, 2009

Kari Ayam

Sory yer asyik n3 pasal makanan jer. Aku lebih selesa blogkan pasal foods..hehehe. Bukan nak menunjuk tau sekadar berkongsi jer. Ari jumaat asben aku request nak makan kari ayam. Dah lama dah aku tak masak kari nie. Aku kureng kari2 ni. Yelah byk kolestrol nya. Dia takpelah, makan banyak mana pun bdn mcm tu jugak. I jeles tau. Aku makan pun rase2 jer. Lg pun dia seimbangkan ngan sports. Aku?Sport ngan adik jer..he he he.

Nilah Kari nyer. Jadilah untuk asben makan. Oklah xpekat. Kurang letak santan. :)

Ni lauk sampingan, Telur Dadar Cili Api banjir. Asben suh letak byk2 cili api.

Cara memasak:

Tumiskan bawang putih, bawang merah n halia yang dah ditumbuk td.Tumbuk jgn halus sgt. Dah garing masukkan halba campur. Pastu masukkan kentang n ayam. Kacau kasi rata. Pastu masukkan serbuk kari n kacau lagi. Pastu masukkan santan n air. Kacau lagi. Pastu masukkan sekeping asam keping. Letakkan garam, perasa semua n tunggu hingga masak. SIAP

Notes: Cara aku masak ni simple n main belasah jer. Janji asben kata sedap. Tapi tak sesedap anda semua punya :)

K Ketemu lagi BYE

11 comments:

IxoR@ said...

kari makan dengan roti pun layannnn.....

hepi weekend Hanim!

nieda said...

tak kiralah masak mcmane yang penting jadi dan menarik..bertambah bagus kalau dpt pujian dari hubby...huhu i like kalau masak cik abg puji

<< s| tED| >> said...

mengiurkan ini lauk! Ekekekeke

Ernie said...

sedapnya

☆ lieya latif ☆ said...

xpe hanim, leiya suke je bace kisah2 makanan nieh...leh gak cuci mate...hik hik hik....

mmg best kari ayam....lieya ni kalo hanim nak tau hantu kari2....kehkehkeh ....lagi best kalo ade telur masin ngan petai....adoi...terliur dah nie....

naff said...

Wah... tergugats nye i asik2 tengok resepi hanim nih.. resepi lain dr yg lain tek der ker?

Asu said...

wahhh bestnya,..rajin la muza ni...sedapnye nampak kari tu.yummy

~Atie+Farid~ said...

sedapnye mkn kari ayam ngan telur dadar...mknn simple camni lg besh dr yg berat2 sgt....

atty's said...

lapo tgk kari ayam

Softtouch [Hanim] said...

ixora :mmg layan nak2 mkn ngan roti canai..:)

nieda : betul3x

Ted & Ernie & Asu : baru tgk jer. rase xlagi..he eh he

Lieya : ye ker suka kari. Geng mamak nie..he he he

atty : lapar ker?pg makan yer..
naff : xdelah. lain mcm mana tu? nnti kalu ade sy post kat cni.

Atie & Faris : haah kdg2 simple tu yg sedap

neezareef said...

eh sama la klu sy yg mkn sorang mau penuh cili padi bkn lada hijau dlm telur dadar tu..mmg panassss arr jwbnye sape join..kekekek