Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Tuesday, June 30, 2009

Bila Adik Demam

Ari Sabtu mlm Ahad adik dah start demam batuk n selsema. Padahal waktu siang nye ok. Siangnya kami pegi Birthday Party anak buah aku [anak abang no 2 aku. Nanti aku cite yer]. Malam xde signal semua terus dia tak sihat. Takutlah kan sebab sekarang mcm2 penyakitnya. Pukul 4 pagi tu dia dah start merengek n boleh plak minta tgk kartun, ibu n abah dia layan kan jerlah. Dalam kul 6 pg mcm tu dah start panas gler n aku masukkan ubat demam yg ikut bontot tu. Mmg kalu dia panas lain mcm jer mmg aku masukkan sbb dulu dik ade kes yg dia nak jd demam tarik tu [mcm sawan] tp nasib baik kami dah kat klinik. N Doc suggest kalu dia demam jer masukkan ubat tu. Lepas tu adik tidolah smpai kul 10 pagi.

Aku tak mengaja ari tu. Ade ke nak keje kan kalu anak demam. So aku cuti itu hari. Dalam pukul 11 mcm tu pegilah Klinik Kanak-Kanak Serena di Bukit Rahman Putra. Sape2 area Sg buloh ke aku suggest kan bwklah anak2 anda disini. Anak aku rase [serasi] ngan ubat2 dia. Sebenarnya adik dah ok dah tapi tetap bwk jugak sbb nakkan antibiotoknya.

Muka orang demam n sempat tgk kartun jap.

Ini kliniknya

Alhamdulillah lah walaupun dia demam adik still nak main. Berjanggut jugaklah nak tunggu doktornya. Nasib baik adik ok. Abah dia lah yg layan nyer. Tukar2lah ngan aku. :)

Adik disamping lolipop yang diberikan Doctor Serena. Masuk2 jer mintak gula. Sabor jelah. Balik tu tanyalah adik nak makan ape. Ibu dia siap bg pilihan nak Donalds [Mc D], Nak KFC ke nak kek [SR]. So dia mintak Mc D. Layan jelah n. Nasib baik boleh drive thru jer. Senang.

Inilah hasilnya.

Itu saje. K ketemu lagi BYE

10 comments:

Asu said...

Ala..siannya adik..anak sedara kita yg kt kl tu pun demam..risau kan bila budak2 kecik demam..Hopefully adik cepat sembuh..

Cik Wanie said...

aunty wanie doakan agar adk cepat sembuh yer..

yg penting ada mc d tue,
hik hik hik,
besh besh

eis kamil said...

alololo

<< s| tED| >> said...

semoga cepat sembuh.. nanti ibunya pun x dapat nak g kerja! :)

Softtouch [Hanim] said...

Asu : tq iffa

Cik wanie : tq untie wanie

eis kamil...elo kembali

ted : dah pg keje pun...

Sasha said...

demam nak membesar lah tu... take care Adik yea Ibu Danish...

☆ lieya latif ☆ said...

siannye....rajin2 makan ubat yek danish

HaSue said...

Alolo..syian adik demam plak..
Tapi kalo dier demam p masih boleh main lagi,xyah risau sgt..biasa jer tu hanim..cuma bagi ubat demam jekk.. :)
Semoga adik cepat sembuh yerr

nieda said...

sian danish demam...mkn ubat tau

neezareef said...

cian adik demam ya