Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Wednesday, June 17, 2009

Ahad plak

Ari sabtu mak nenek n abah aku datangkan, diorang tido umah kami. Ahad petang balik. Sekejap je tido. Bila suh tido lama sket, mak mesti cakap "nanti datang lagi. Lagipun korang keje." Lebih kurang macam tulah dialog dia. Kalu mak datang memang mak lah jer yang masak. Ahad tu aku ngaja. Aku nak cuti, mak bising ooooo. Mak aku sangat strict ok. Dulu masa aku sekolah takde nye istilah ponteng2 sekolah. Pegilah ko sekolah tu. Bila kita cakap dah abis pekse,tak de blajanyer. Mulalah mak aku start dia punya 'radio'..he he he . Layan pic yer

Pagi ahad tu mak masak nasi goreng. Karipap tu mak bawak dari gombak. Mak beli yang mentah punya n goreng kat sini. Apam tu yang semalam punya panaskan jer balik. Tengah hari kami beli jer lauk. Tak amic pic lupelah. Aku sibuk2 sebab baru balik ngaja. Petang lepas asar n minum petang mak pun balik.

Petang sebab dah lewat sangat n ari dah ujan renyai2 tak dapatlah bawak adik pegi taman yang jauh2. Bawak dia pegi Tasik Biru kat Kundang. Tengok orang naik Jet Ski.

K itu saje . Ketemu lagi BYE

8 comments:

shakeymirza said...

syok kan klu mak dtg lawat kat umah..wlu pun taraf tetamu spesel tetap gak mak nak masak kan utk anak dia..mak sy pun sama...

Redbloodsnow said...

tgk jek??? x main sekali ke jet ski tuh hanim??? hehe..Zie kan nim, mmg teringin bebenor taw nk main jet ski..ekekek

eh chop chopp...hanim brape umo ek. takut nnti kang tua lg dr zie...mahunyer cam kuang ajo ler plak panggey name jek..hehehe

:P

mama idzareef said...

hanim ngajar subjek ape ekk? g ngajo danish antor kat sape...

IxoR@ said...

cantik pemandangan kat tasik kundang tu...

Softtouch [Hanim] said...

shakey mirza : mak kan mmg mcm tulahkan

princess red : jet ski tu prg persendirian punya. Sy xde jetski mcm manalah nk main..

mama idzareef : subjek BM. Danish abah dia yg jaga.

Ixora : Dulu lg cantik. Air dia biru jer..

nieda said...

best mak datang bleh rasa masakan air tangan dia...rindunya nida nak makan..boring makanan orang pantang...hehe

Softtouch [Hanim] said...

nieda : xpelah nieda dah nk abis pun pg ni..pastu balonlah

☆ lieya latif ☆ said...

bagus laa mak hanim....mmg bab2 cuti die strict kan....cam mak lieya jugak laaa....baik mase skolah dulu sampai la keje skrang hi hihi....

tu yg syok kalo mak dekat ngan kite...leh merase die masak kan....lieya ni kalo balik kg..mmg jadi pemalas terus, takdenye masak2...sebab nak suruh mak yg masak hi hihihi