Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Friday, May 8, 2009

Balik Gombak

Malam semalam lepas maghrib kami balik gombak....biasanya memang tiap2 minggu memang balik gombak tapi masa weekend la...tapi sebab semalam ada barang urgent nak bagi kat mak tulah balik malam tadi....

Biasanya kalu balik gombak mak aku akan tanyalah anak menantu cucu nak makan apa..kesian mak..bila kita cakap tak payahlah masak buat susah2 jer..dia jawab ' kat cni pun nak kene masak jugak, abis kami tak payah makan ke?' maksud dia alang2 dia nak masak baik dia masak ape yang kitaorang suka makan..Yelah kang bila mak aku masak seafood kan menantu dia tak dapat makan plak..Asben aku tu tak boleh makan seafood...alergic katanya...tapi ikan makanlah...

So semalam mak masak ikan kembung sambal..he he he..asben aku ni selera murah yer..yelah ikan yang dia suka sangat ialah ikan kembung n ikan sardin..aku plak semua belasah jer..sambal tu memang favourite dia n kalu balik kampung [umah mak mertua] pun sama..K..banyak plak cite..sory..layan pic je yer..

Mak aku masak sambal ikan n sayur pucuk masak lemak putih..so adik boleh makan lah n ikan goreng

Kasi close up sikit..bagi aku kan kalu mak masak ape pun sedap jer rasenyer..

dan tak lupa air sirap yang dituang oleh abah aku..he he he

K Ketemu lagi..bye....TQ

No comments: