Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Friday, May 22, 2009

Balik Gombak Lagi

Mula2 nak cakap, tak pe ker aku asyik cite pasal makan makan n makanan jer..Sebab bagi aku orang lebih nak tengok pasal makanan kot sebab bila n3 pasal makanan aku dapat banyak respon. he he he. N aku lebih selesa cite pasal makanan kot. Sory kalu korang terliur ker mengidam ker..Kalu mengidam bagi tau nanti aku tolong masak kan..Wah! siap offer lagi..Boleh?

Back to the point...Semalam malam balik gombak. Balik gombak lagi? iyer..Kali ni aku balik nak amik tudung untuk pegi kenduri ini Ahad..Semata2 ok amik tudung. Yelah ari Ahad nak terus pegi kenduri sebab tak nak singgah umah mak dulu sebab pagi nyer aku mengaja tuisyen [nanti aku cite yer pasal mengaja tu,pic tak de sekarang]. Nanti lambat plak nak pegi kenduri tu. Ari tu pegi Teluk Intan belah Pompuan Ahad ni belah Lelaki plak. Ahad ni suh mak n abah tunggu kami kat sana.

Berbalik dari cerita balik Gombak. Macam biasa mak akan masak n macam biasa jugak mak masak sambal. Ari tu ikan kembung kali ni ikan tenggiri masak sambal n buncis goreng. Itu jer. So layan pic sajork k.
Ini lauknye yang dimasak oleh mak tercinta. Kami memang macam ni selalu 2 lauk jer. Mak aku tak bape sihat, kaki dia baru operate tak kan nak masak heavy2 kan. Nampak tak bunga orked purple tu, nenek aku siap petik n letak dalam pasu n letak kat meja makan. Comel kan? Nenek I romantik tau... :) wakakaka

Ni Close-up sambal itu.Terbaik wok...Kalu mak aku punye style sambal pakai cili merah yg besar tu n aku punye style pakai cili kering. Aku punye sambal MAK MERTUA yang ajar tapi tetap tak sama macam mertua aku punye..Tapi baguslah tak sama sebab boleh request bila balik kampung...he he he

P/s : Mesti pelikkan asyik balik umah mak aku jer.Aku ni anak pompuan sorang bongsu plak tu tulah asyik nak mak jer. :) .Tak delah.Ate mak mertua kat Kuale Kangsor nun tak kan lah teman nak balik tiap2 minggu ..Kalu dekat ari2 teman balik tau...[Boleh percaya ker?].Tak pe nanti kalu aku balik KK aku siapkan berentry2 khas untuk balik KK ok

K Ketemu lagi..BYE

6 comments:

IxoR@ said...

Jagalah nanti...kalau ixora ngidam, hanim kena masakkan menu sambal ayam tau!

hikhikhikkk :P

ernie said...

boleh ke hari2 balik???? hehehe

Softtouch [Hanim] said...

Ixora : ok no problem

Kak erni : Boleh jer kalu sebelah umah..wakakaka

Asu said...

lapo la plak muza, bila tengok gambo foods ni..yummy...nak sikit

☆ lieya latif ☆ said...

wah sedapnye....lieya dah terliur ni tau....mmg pantang tgk ikan sambal....meleleh dah nieh hehehehe

betul tu, kalo lik umah mak, selalu request suh mak masak....hi hi hi

Softtouch [Hanim] said...

Asu : Lapar ker?pg makan yer..

Lieya : betul betul betul