Status

TQ coz sudi menjengah blog ni..

Aktiviti blogwalking tergendala sikit...Aktiviti blogwalking akan saya jalankan secara habis-habisan bila weeken jer..tunggu kedatangan saya tau...thanx korang...


Wednesday, May 27, 2009

Anak Ibu Kena Cakar

Adik kene cakar kat muka dia...kesian dia, berderau darah aku bila dengar.Kelmarin tok cik amik adik kat sekolah [nursery] sebab aku balik lambat sket. Cikgu nya kata adik n budak lagi satu berebut mainan. Adik ni satulah kalu menan yang bukan dia punya, memanglah dia berebut macam tak pernah ada. bila kat umah buat dek jer ngan menan tu.

Alasan cikgu nya budak2 terlalu ramai tu lah tak menang tangan nak jaga budak2 tu semua. Memang aku akui yang cikgu2 yang kat situ kerap bertukar. Yelah bukan semua orang reti handle budak2 n ramai plak tu. Entahlah. Aku tak tau nak buat ape. Nak aku bising n sound cikgu2 tu aku tak reti, nanti cakap kita cerewet lah ape lah. Buatnya memang adik jugak yang bersalah ker. Tapi patutnya cikgu2 tu kenelah alert sket. Masa diorang gaduh lite2 tu tak kan diorang tak perasan. Entahlah..Yang boleh aku cakap ' Budak-Budak'... Anta umah pengasuh salah, anta nursery pun salah..

Kesian adik..'tak pelah adik boy kan, adik kuat'..Tu jelah aku cakap kat adik. Abah dia bisinglah. Yelah dah jadi macam tu kan. Dia punya cakaran tu yg kuku stok panjang pastu kuku dia macam dia benamkan sket dalam pipi tu. Lebih kuranglah. Rupenya budak tu umur budak tu setaun lebih. Kecik lagi budak tu. Entahlah..Tak pelah kesan tu akan hilang kan? Dah tak ensem anak ibu dah :(

Itu saje..K Ketemulagi Bye...

6 comments:

Sham Ummi Echa said...

alahai ciannyer danish kena cakar.. teruk gak nih.. mmg konpem kuku bdk yg cakar dia pnjang giler nih.. aduh daku plak yg terasa pedihnya.. tp danish kuat kan..

Softtouch [Hanim] said...

Sham : ye untie danish kuat...he he he

Na Shari said...

Ala, sian Danish kena cakar...

Takpe la...Danish good boy...jangan nangis ye...

Ini lah dilema seorang pengusaha taska macam akak...
Memang cukup susah nak dapat pekerja yg betul2 sayang dan sukakan kanak-kanak.Kadang2 ada yang kerja di taska sbb makan minum dan tempat tinggal disediakan...bukan disebabkan minat dgn kanak-kanak atau nak belajar buka taska sendiri...

Softtouch [Hanim] said...

Na Shari : bukak taska yer..tulah kan.Sama mcm kak ipar sy pun bukak taska. Mana pening nk tengok2 kan budak, pekerja taska lagi..diorang kdg2 mcm xikhlas jaga sbb dia nak duit jer kan..

mama idzareef said...

adoii.. ni la masalah kalo antor nursery kan..

Softtouch [Hanim] said...

mama idzareef : tulah.Tapi nk buat camno kan